We hebben 1.120 auto's voor je gevonden
Alleen auto’s van erkende BOVAG bedrijven
De Peugeot 208 is een stijlvolle Franse hatchback in de compacte middenklasse. De auto is een van de bestverkopende modellen van het Franse automerk Peugeot .
De Peugeot 208 komt in 2012 op de markt. De auto is het vierde model in de 200-reeks van Peugeot. Deze reeks startte in 1983 met de inmiddels tot cultauto verheven 205, welke in 1997 opgevolgd werd door de eveneens succesvolle 206 en later 207. Sinds de tweede generatie Peugeot 208 – leverbaar sinds 2019 – wordt de auto voornamelijk gekenmerkt door het stuurwiel; deze is opvallend klein. Als bestuurder kijk je namelijk niet dóór, maar óver het stuurwiel heen naar de kilometerteller. Voor sommigen is dat even wennen. Ook bijzonder is dat de Peugeot 208 relatief licht is, wat in Nederland positieve gevolgen heeft voor de wegenbelasting.
De eerste generatie Peugeot 208 is vanaf 2012 leverbaar als 3- en 5-deurs hatchback. Bij de facelift in 2015 was de Peugeot 208 een van de eersten in zijn segment die af-fabriek leverbaar was in matte kleuren; oranje en grijs. De auto was ook verkrijgbaar als sportieve GTi. In 2019 ziet de tweede generatie Peugeot 208 het levenslicht. De auto is qua interieur en infotainment weer bij de tijd en is onderhuids gelijk aan de vergelijkbaar geprijsde Opel Corsa. De GTi heeft plaats moeten maken voor een nieuwe telg; de e-208. Deze uitvoering is erg populair en kom je dan ook veel tegen op de Nederlandse wegen.
De Peugeot 208 is een ruime auto. Met een lengte van 4,05 meter, een breedte van 1,76 meter en een hoogte van 1,43 meter is de auto ruim genoeg voor een gezin, maar ook makkelijk te parkeren in de stad.
De Peugeot e-208 is een volledig elektrische uitvoering van de Peugeot 208.
De Peugeot 208 is leverbaar in diverse uitvoeringen. De Active is de standaarduitvoering, vooral gericht op functionaliteit. De Style voegt hier iets meer luxe aan toe, zoals een mooier afgewerkt interieur. De nog luxere Allure heeft nog meer comfort-verhogende opties en is voorzien van lichtmetalenvelgen. De GT-Line heeft sportieve looks met zwarte details en getinte achterste ruiten.
Er is keuze uit diverse aandrijflijnen. Een Peugeot 208 Pure Tech heeft een benzinemotor, terwijl een Peugeot 208 BlueHDi een dieselmotor heeft. De Peugeot e-208 wordt aangedreven door een elektromotor. De Peugeot 208 wordt standaard geleverd met een handgeschakelde versnellingsbak, maar op de krachtigere versies is ook een automatische versnellingsbak leverbaar. De elektrische Peugeot e-208 heeft altijd een automatische versnellingsbak.
De nieuwste generatie Peugeot 208 is leverbaar sinds 2019 en heeft verschillende typen aandrijflijnen. De instapmotor is een 1,2-liter driecilinder benzinemotor met 55 kW (75 pk). Deze motor is ook leverbaar met een turbo, waarmee het vermogen stijgt tot 75 kW (100 pk) of 96 kw (130pk).
Dieselrijders kunnen terecht bij een 1,5-liter turbo-viercilinder met 75 kw (100pk). Voor elektrische rijders is er de e-208 met 100 kW (136 pk). Sinds de facelift is de e-208 voorzien van iets meer vermogen: de auto levert nu 115 kW (156 pk).
De tweede generatie Peugeot 208 heeft een herkenbaar design. Aan de voorkant springen vooral de mistlampen in de vorm van klauwen in het oog. Aan de achterkant is de auto te herkennen aan de drie led-strips die dienstdoen als achterlichten. Afhankelijk van de uitvoering zijn er sportieve accenten, grotere lichtmetalen velgen en zwarte details beschikbaar.
Binnenin de Peugeot 208 tref je een modern interieur met het kenmerkende kleine stuur. Standaard is de Peugeot 208 al voorzien van zaken als een digitaal instrumentenpaneel, een multimediasysteem met touchscreen en verkeersbordherkenning. Optioneel zijn een 3D digitaal instrumentenpaneel, Apple Carplay/Android Auto, parkeersensoren en -camera en een panoramadak.
De Peugeot 208 is nieuw leverbaar vanaf 28.380 euro voor de Style-uitvoering met een 1,2-liter benzinemotor. De Allure begint bij 29.680 euro, en de GT-Line is er vanaf 32.350 euro. De elektrische versie is wat duurder; reken op zo’n 3.600 tot 4.300 euro extra boven op een benzine-uitvoering.
Tweedehands begint de Peugeot 208 inmiddels relatief betaalpaar te worden. Voor een kleine 12.000 euro heb je een handgeschakeld exemplaar van vijf jaar oud met 75 pk en rond de 100.000 kilometer op de teller. Een e-208 is niet veel duurder: vanaf 14.000 euro vind je exemplaren van vier jaar oud met 100.000 kilometer op de teller. Vanzelfsprekend neemt voor beide typen aandrijving de prijs toe zodra er gezocht wordt naar een exemplaar in een luxere uitvoering of met een krachtigere motor.
Peugeot modellen met het meeste aanbod
Populaire Peugeot 208 zoekopdrachten
Carrosserie
Kleuren
Brandstof
Transmissie
Staat
Voertuigsoort
Aantal zitplaatsen