Lees alles over hoe wij met data en jouw privacy omgaan

Hoe beschermen we jouw wensen en belangen als bezoeker op ons platform?

12/09/2023

BOVAG Bovemij Platform B.V. (BBP) hecht veel waarde aan de bescherming van de privacy van onze websitebezoekers en viaBOVAG.nl app-gebruikers. In de rest van onze Privacy-en Cookieverklaring gebruiken we viaBOVAG.nl, waarmee het viaBOVAG.nl platform en de app van viaBOVAG.nl bedoelen en duiden we BBP vaak aan als viaBOVAG.nl.

Privacy

Op viaBOVAG.nl adverteren alleen betrouwbare bedrijven die onze goedkeuring hebben.

Over viaBOVAG.nl

viaBOVAG.nl is dé betrouwbare website voor alles op wielen. De wensen en belangen van zowel de consument als het BOVAG-bedrijf staan op de eerste plek. Op viaBOVAG.nl adverteren alleen betrouwbare bedrijven die onze goedkeuring hebben. Jouw privacy is voor ons van groot belang. Wij houden ons dan ook aan de geldende privacywetgeving. Dit betekent dat je gegevens veilig bij ons en onze partners zijn en dat wij en onze partners ze altijd zorgvuldig gebruiken. Wij zullen je persoonlijke gegevens nooit verkopen aan derde partijen. In deze Privacyverklaring informeren wij je over de wijze waarop wij omgaan met je persoonsgegevens.

Dienstverlening viaBOVAG.nl

viaBOVAG.nl wil jou optimaal kunnen helpen bij het mobiliteitsvraagstuk dat je hebt. Het is daarom belangrijk dat we de kwaliteit van deze diensten borgen en evalueren. Dit betekent dat wij vanaf het moment dat je contact met ons zoekt (door bijvoorbeeld het contactformulier, of door een aanvraag in te dienen voor een van onze diensten) wij als dienstverlening altijd monitoren of je bent geholpen met je vraagstuk. Dit doen wij door tijdens het aanvraagproces vragen aan jou te stellen, maar ook door gegevens bij onze aanbieders op te vragen over alleen de status van jouw aanvraag. Pas nadat we zeker weten dat je goed bent geholpen, stoppen we met deze dienstverlening. Indien je een eigen account hebt aangemaakt zullen we tevens de mogelijkheid gaan creëren om een actueel en historisch overzicht van je aanvragen in te zien. Hieronder vind je meer over de diensten en de bijbehorende bewaartermijnen.

Verwerking van persoonsgegevens

viaBOVAG.nl verwerkt voor verschillende doeleinden persoonsgegevens. Daarbij zijn soms partners betrokken. De verschillende verwerkingen staan hieronder weergegeven en uitgelegd.

1. Toegang portaal

Op viaBOVAG.nl kan je een eigen account aanmaken. Je moet dan informatie over jezelf opgeven en een gebruikersnaam kiezen. Daarmee maken wij een account, waarop je kunt inloggen met die gebruikersnaam en een zelfgekozen wachtwoord. Hierdoor krijg je toegang tot een beheeromgeving waar je zelf dingen kunt instellen, opgeven en wijzigen.

Wij houden bij wat je op viaBOVAG.nl gedaan hebt en wanneer, zo kunnen wij suggesties aanbieden van voertuigen of andere diensten die je mogelijk interessant vindt. Dit doen we om je beter van dienst te zijn. Ook proberen wij zo een beeld te krijgen van marktontwikkelingen en hopen we met de gegevens onze dienstverlening te kunnen verbeteren.

In het account worden de volgende persoonsgegevens verwerkt: je inlognaam, ip-adres, telefoonnummer, e-mailadres en optioneel het geslacht. Ook verwerken we gegevens over de diensten die je via viaBOVAG.nl hebt afgenomen en de daarbij verwerkte gegevens. Bij diensten die verband houden met voertuigen betreft dit bijvoorbeeld het kenteken en de kilometerstand. Bij andere diensten kan dit andere gegevens betreffen. Zie daarover ook verderop bij “viaBOVAG.nl en andere aanbieders”.

Deze gegevens hebben wij nodig, of maken het ons makkelijker, om diensten aan te kunnen bieden. Wij bewaren deze informatie zodat je ze niet steeds opnieuw in hoeft te vullen en we je makkelijker kunnen benaderen als dat nodig is bij de dienst. Ook kunnen wij de gegevens voor eigen doeleinden gebruiken (zie verderop). Je account wordt verwijderd na twee jaar inactiviteit.

ViaBOVAG.nl heeft een gebruikerspanel. Consumenten worden onder andere na inschrijving op de nieuwsbrief gevraagd hieraan deel te nemen. Heb je je hiervoor aangemeld? Dan krijgt je periodiek vragen van ons over de website, de gebruikerservaring en vragen we je bijvoorbeeld mee te denken over nieuwe proposities. De informatie die jij ons geeft, helpt ons bij de verbetering van ons platform. De uitkomsten van dit onderzoek worden altijd alleen anoniem en intern binnen Bovemij gebruikt. Je kunt je door middel van een afmeldlink onder ieder verzoek altijd weer uitschrijven voor dit panel.

2. Contactpagina en nieuwsbrief

Via onze contactpagina kun je ons vragen stellen of aanvragen doen. Je kunt hier terecht voor al je vragen, opmerkingen en klachten. Het maakt daarbij niet uit of die vragen gaan over het aanbod van viaBOVAG.nl zelf of één van de aanbieders op viaBOVAG.nl (zie over die andere aanbieders verderop in het document).

Hiervoor gebruiken wij je e-mailadres, telefoonnummer, NAW-gegevens, geslacht en overige (persoons)gegevens in je bericht. De verwerking van de persoonlijke informatie is noodzakelijk om je vraag of opmerking te kunnen verwerken. Wij bewaren deze informatie totdat we zeker weten dat je tevreden bent met onze reactie en aansluitend zes maanden. Zo kunnen we bij vervolgvragen de informatie er makkelijk bij pakken. Ook kunnen we zo onze klantenservice trainen om nog beter te worden.

In veel gevallen kunnen we ook vragen over diensten van andere aanbieders direct (namens die andere aanbieder) beantwoorden. Wanneer je een vraag stelt over een reeds gesloten contract, kunnen wij namelijk gegevens daarover terugvinden in je klantprofiel (zie uitleg verderop). Ook eerdere contactmomenten kunnen wij daar terugvinden. Dit maakt het veelal mogelijk je snel en efficiënt te helpen. Wanneer wij de vraag niet zelf kunnen beantwoorden, zullen wij je vraag doorsturen naar de betreffende aanbieder.

Je kunt je abonneren op onze persoonlijke nieuwsbrief. We sturen je dan verschillende soorten e-mails. Je ontvangt e-mails naar aanleiding van je aanvraag op viaBOVAG.nl met bijvoorbeeld persoonlijke aanbevelingen, een reviewverzoek of tips over het aan te schaffen product. In deze e-mails maken wij gebruik van technieken die de effectiviteit van onze diensten meten en verbeteren. De inhoud van de nieuwsbrief is gepersonaliseerd op basis van je interesse en de producten die je hebt bekeken op onze website.

We sturen je alleen persoonlijke aanbiedingen en nieuwsbrieven met jouw toestemming. Ontvang je liever geen nieuwsbrieven meer? Uitschrijven is zo gepiept: via de afmeldlink onderaan de e-mail of via de helpdesk. Je gegevens worden bewaard tot een maand nadat je het abonnement hebt opgezegd. 3. Contact aanbieder voor verwijzingen

viaBOVAG.nl is een platform waarop diensten van derde partijen aangeboden. Verderop in het statement leggen we dit verder uit.

Bij een deel van de diensten van derden is onze rol beperkt tot het verwijzen naar die aanbieder. In die gevallen kun je via viaBOVAG.nl eenvoudig contact opnemen met de aanbieder. viaBOVAG.nl verwerkt hiervoor persoonsgegevens en zorgt dat de gegevens bij de aanbieder terecht komen. Zie het kopje ‘Verstrekken van je persoonsgegevens aan derden’ en ‘viaBOVAG.nl en andere aanbieders’ voor meer informatie omtrent de werkwijze van viaBOVAG.nl. viaBOVAG.nl verstrekt je persoonsgegevens in het kader van de door jou gevraagde dienst.

4. Verwerkingen bij geïntegreerd aanbod

viaBOVAG.nl is bij uitstek hét platform voor alle mobiliteitsoplossingen. We helpen je dan ook graag bij het vinden van de mobiliteitsoplossing die past bij je behoefte, zoals het zoeken van een verzekering, het huren van een auto, de financiering van je voertuig of één van de andere oplossingen die wij aanbieden. Teneinde je een zo compleet mogelijk aanbod te kunnen doen via het platform werken we samen met partners, die we een plek op de website aanbieden bij het voertuig of de mobiliteitsoplossing.

Bij steeds meer aanbieders verwijzen wij je niet alleen naar de aanbieder (zie hiervoor punt 3), maar is het aanbod van de aanbieder zelfs geïntegreerd in ons platform. Dat betekent dat je via ons platform een contract met die aanbieder kunt afsluiten (wij zijn bij dat contract echter geen partij). De verwerking van persoonsgegevens bij een geïntegreerde aanbod wordt verderop uitgelegd in het statement (zie viaBOVAG.nl en andere aanbieders, ad 2. Privacy bij geïntegreerd aanbod).

5. Locatiegegevens

Soms is het nodig voor onze dienst om te achterhalen op welke plek je bent. We vragen dan apart voor de betreffende dienst of we dit mogen weten en alleen als je dan toestemming geeft, krijgen wij deze informatie. Voor deze dienst gebruiken wij de locatiesoftware op je telefoon of computer. Wij hebben geen controle over wat de makers van deze software (zoals Google Maps) daarmee doen. Lees dus altijd ook hun privacyverklaringen. Je kan je toestemming altijd weer intrekken, het intrekken van de toestemmingverklaring heeft geen terugwerkende kracht.

6. Onderhoudsstatus van je auto

In de App van viaBOVAG.nl kun je zelf een profiel aanmaken om vervolgens je auto(‘s) toe te voegen om de onderhoudshistorie en overige informatie van je auto inzichtelijk te maken en we laten je weten wanneer de APK verloopt. Ook berekenen we voor je de verwachte dagwaarde. We verwerken hiervoor je contactgegevens en het kenteken van de auto. De gegevens van je auto ontvangen wij van RDC. RDC ontvangt data van de RDW en uit openbare bronnen. Je account in de App kun je op elk moment verwijderen.

7. Cookies

Wanneer je onze website bezoekt en/of gebruik maakt van onze website, verzamelen wij automatisch de gegevens die naar ons worden gestuurd door je computer, mobiele apparatuur of andere apparatuur waarmee je toegang hebt. Deze gegevens kunnen worden verzameld met behulp van cookies. Voor meer informatie over de cookies, kun je onze cookie pagina bekijken.

viaBOVAG.nl en andere aanbieders

viaBOVAG.nl is van BBP. Onze contactgegevens vind je onderaan dit statement.

Op viaBOVAG.nl worden diensten van diverse partijen aangeboden. Dat loopt uiteen tot de aan- en verkoop van auto’s tot het afsluiten van verzekeringen. We hebben dit hiervoor al kort uitgelegd, in deze paragraaf gaan we hier dieper op in.

Er zijn in de kern twee manieren waarop diensten van derden op viaBOVAG.nl worden aangeboden:

  • Verwijzing: de aanbieder presenteert zich op het platform, maar voor de transactie word je verwezen naar de omgeving van de aanbieder.

  • Geïntegreerd: je sluit de transactie via het platform af.

Ad. 1. Privacy en verwijzing

Bij de eerste categorie kun je jezelf op ons platform oriënteren en informatie verzamelen. Voor de transactie word je verwezen naar de (fysieke of digitale) omgeving van de aanbieder.

Een voorbeeld van de eerste categorie is het aanbod van auto’s op viaBOVAG.nl van de diverse BOVAG-garages. viaBOVAG.nl verkoopt die auto’s niet zelf. Die auto’s op viaBOVAG.nl worden aangeboden door leden van BOVAG.

Wij geven je gegevens nooit ‘zomaar’ door aan deze aanbieders. Wij doen dat alleen op het moment dat je hierom vraagt, bijvoorbeeld door het invullen van een contactformulier en een vraag om een dienst of informatie betreffende een propositie waarbij de aanbieder betrokken is. Je gegevens worden, als belangrijk onderdeel van onze dienstverlening, in de voornoemde gevallen doorgegeven aan de betreffende aanbieders.

De aanbieders verwerken je gegevens verder conform hun eigen privacystatement. Bekijk dat statement goed voordat je ons verzoekt je gegevens door te geven. Wij hebben geen invloed op de verwerking door de aanbieder na de doorgifte. Voor die uitwisseling van persoonsgegevens en het daaruit voortvloeiende gebruik (opvolging van (aan)vragen, profielopbouw en statistische analyse) zijn wij, viaBOVAG.nl, samen met de aanbieder(s) gezamenlijk verantwoordelijk in de zin van artikel 26 AVG.

viaBOVAG.nl gebruikt bij verwijzingen je e-mailadres ook om een enquête te sturen in het kader van kwaliteitsverbeteringen: ervaring op viaBOVAG.nl en bij de aanbieder te meten en het optimaliseren van de website-ervaring. De grondslag hiervoor is het gerechtvaardigd belang van viaBOVAG.nl. Op het moment dat je aangeeft nog geen reactie te hebben gehad van onze aanbieder of geïnteresseerd bent in een ander aanbod, sturen we je mogelijk alternatieve suggesties. Wanneer we persoonsgegevens gaan gebruiken voor commerciële doeleinden, en je niet eerder een dienst van ons hebt afgenomen, vragen we eerst om je toestemming.

Verder vindt op viaBOVAG.nl monitoring plaats. Monitoring vindt plaats ten behoeve van het bewaken van de integriteit van onze dienstverlening en het detecteren en voorkomen van misbruik op onze website en van onze diensten. Monitoring bestaat onder andere uit het registreren, beoordelen en filteren van e-mailadressen en/of telefoonnummers die veelvuldig en/of voor oneigenlijke doeleinden worden gebruikt bij het invullen van formulieren, zoals het aanvragen van een proefrit. De gegevens worden voor geen andere doeleinden gebruikt dan het bewaken van de integriteit van onze dienstverlening en worden niet langer dan noodzakelijk bewaard.

Ad. 2. Privacy bij geïntegreerd aanbod

Bij de tweede categorie aanbieders – het geïntegreerde aanbod – werkt het voor je veel gemakkelijker. Je hoeft hierbij ons platform niet te verlaten en kunt alles in één omgeving doen: van informatie opvragen tot het afsluiten van contracten met de verschillende aanbieders.

Het aantal aanbieders in deze tweede categorie zal gaandeweg steeds meer groeien. Een actueel overzicht van de verschillende aanbieders, en hun contactgegevens, vind je <a href="#overzicht-aanbieders-geïntegreerd-aanbod">hier</a>.

Dit overzicht kan van tijd tot tijd wijzigen.

Verwerking door aanbieders geïntegreerde aanbod

Wij hebben afspraken gemaakt met de aanbieders van het geïntegreerde aanbod over je privacy. Je hoeft dus niet meer vele verschillende privacystatements te lezen. Na het lezen van dit statement weet je wat er met je persoonsgegevens gebeurt.

Met de aanbieders van het geïntegreerde aanbod is afgesproken dat zij je persoonsgegevens ook overeenkomstig dit privacystatement verwerken.

Deze aanbieders zullen je persoonsgegevens dan ook louter verwerken voor de volgende doeleinden:

  • het uitvoeren van de met jou gesloten overeenkomst(en);

  • het voeren van de administratie, alsmede andere activiteiten van intern beheer;

  • het berekenen, vastleggen en innen van verschuldigde bedragen, waaronder begrepen het in handen van derden stellen van vorderingen;

  • om met je in contact te kunnen treden en te reageren op door jou gestelde vragen of verzoeken om informatie;

  • het informeren over nieuwe producten en diensten;

  • voor het verbeteren van de dienstverlening;

  • voor het voldoen aan wettelijke verplichtingen, zoals de administratie- en bewaarplicht;

  • voor de uitwisseling in het kader van de dienstverlening via het platform als hierna beschreven. In sommige gevallen heeft de geïntegreerd aanbieder een deel van het consumentencontact, zoals geautomatiseerde e-mails, uitbesteed aan viaBOVAG.nl.

Voor andere verwerkingen zullen de aanbieders toestemming aan je vragen.

Uitwisseling met aanbieders

Wanneer je een dienst van een aanbieder gebruikt, worden daarmee ook gegevens gedeeld tussen die aanbieder en viaBOVAG. Het delen van gegevens gebeurt om verschillende redenen, namelijk:

  • omdat het technisch noodzakelijk is of de dienst vergemakkelijkt;

  • om je gegevens te verrijken zodat we je beter van dienst zijn;

  • voor statistische doeleinden;

  • om te voldoen aan wettelijke verplichtingen.

  • omdat viaBOVAG.nl de consumentencontacten voor geïntegreerde aanbieders kan verzorgen.

Indien de geïntegreerde aanbieder een bedrijfsonderdeel is van Bovemij N.V. kan er sprake zijn van centrale verwerking bij Bovemij Interne Diensten en Bovemij Data & Analytics. Deze verwerking geschiedt dan onder verantwoordelijkheid van de betreffende geïntegreerde aanbieder (zie ook hierna bij “Verstrekken van je persoonsgegevens aan derden”).

Ad. 1. Technisch noodzakelijk of vergemakkelijken dienst

De meeste aanbieders gebruiken hun eigen IT-systemen voor het aanbieden van hun diensten op viaBOVAG.nl. Als gebruiker merk je daar niets van; je blijft gewoon op viaBOVAG.nl, maar de systemen zijn ‘onder water’ aan elkaar gekoppeld.

Dit betekent dus ook dat onze systemen automatisch de gegevens aan de IT-systemen van de aanbieder doorgeven die noodzakelijk zijn om de dienst te kunnen leveren (zoals een ID-nummer), of die het leveren van de dienst voor jou vergemakkelijken (zoals het alvast invullen van je NAW-gegevens en/of voertuiggegevens).

Omgekeerd geldt ook dat wij betrokken kunnen zijn bij de uitvoering van (een deel van) de dienst van de betreffende aanbieder. Daarvoor worden er dus weer gegevens van het IT-systeem van de aanbieder aan ons systeem doorgegeven. Zo kan het bijvoorbeeld zijn dat de betaling verloopt via een door ons geselecteerde bank of payment service provider. Wij krijgen dan bijvoorbeeld doorgegeven of de betaling gelukt is of niet.

De meeste uitwisselingen van gegevens in deze categorie zijn tijdelijk. Dat wil zeggen dat de gegevens weer worden verwijderd zodra de transactie is afgerond. Een deel van de gegevens wordt echter bewaard voor je profiel of voor statistiek (zie hierna bij 3) of omdat we daartoe wettelijk verplicht zijn (zie hierna bij 4).

Ad. 2. Gegevens verrijken

Wanneer je een dienst afneemt bij een aanbieder, dan geven zij ook weer gegevens over de transactie aan ons terug. Welke gegevens het betreft verschilt per dienst, maar het gaat steeds om meest kenmerkende gegevens van de transactie. In de verwerkersparagraaf kun je een uitwerking vinden van de gegevens die per dienst worden bewaard.

Je kunt een inzageverzoek bij ons doen wanneer je wilt weten welke gegevens we precies van je verwerken (zie onderaan het statement). Op termijn kun je waarschijnlijk een deel van die gegevens al zien na inloggen op het portaal.

Verder wordt op het platform bijgehouden welk contact je eerder hebt gehad met de klantenservice (zie ook verderop in het statement).

We gebruiken deze gegevens om je beter van dienst te zijn. Zo kunnen we je op basis van je profielinformatie een aanbod doen van onszelf, dezelfde of een andere aanbieder op ons platform. Ook kunnen we je herinneren aan het ondernemen van acties (zoals het verlopen van je APK-keuring of van je verzekering). De grondslag hiervoor is het gerechtvaardigd belang. Uiteraard kun je jezelf altijd afmelden voor dergelijke dienstverlening (zie ook over je rechten verderop in dit statement).

De onderliggende logica van de profilering komt in de kern op het volgende neer. Wij houden bij welke producten en diensten je afneemt via viaBOVAG.nl en proberen aan de hand daarvan suggesties te doen over andere producten en diensten die wellicht bij je passen. Dat doen we door te kijken naar individuele kenmerken van je transactie (bijv. de einddatum van een contract, om dan tegen die datum een aanbod te kunnen doen), maar ook naar in hoeverre je lijkt op andere klanten (bijv. het aanbieden van diensten die andere bezitters van hetzelfde automerk vaak lijken af te nemen). De gevolgen voor je van deze analyses zijn beperkt: je ontvangt hooguit een extra aanbieding of viaBOVAG.nl brengt bepaalde informatie wellicht wat prominenter voor je in beeld. De profilering zal echter niet leiden tot het uitsluiten van bepaald aanbod, noch het rekenen van hogere prijzen of andere soortgelijke nadelige gevolgen.

Ad. 3. Statistische doeleinden

Verder maken wij statistische analyses van de gegevens die we verkrijgen op grond van de hiervoor onder 1 en 2 beschreven gegevensstromen. Dit doen we voor onze eigen bedrijfsvoering en ook om deze gegevens te kunnen gebruiken voor onder meer de ontwikkeling van nieuwe producten en diensten. De grondslag voor het anonimiseren (en de verdere analyse) is gelegen in het gerechtvaardigd belang.

De statistische analyses zijn volledig geanonimiseerd. Het gaat ons er niet om wat je op ons platform doet, maar wat de gemiddelde gebruiker hier wel en niet doet. De conclusies die aan de analyse worden verbonden zijn ook op geen enkele wijze meer tot je te herleiden.

De geanonimiseerde statistische analyses kunnen met derde partijen worden gedeeld.

Ad. 4. Naleving wettelijke verplichtingen

Op grond van de wet zijn we verplicht gegevens over de via ons platform verrichte transactie te bewaren. Dit vloeit bijvoorbeeld voort uit belastingwetgeving of wetgeving op het gebied van administratieplichten, mede gelet op de afspraken die met de aanbieders hebben gemaakt over het gebruik van het platform (waarbij er soms betaald wordt per transactie). Daar waar de wet ons verplicht om de van de aanbieder ontvangen gegevens te bewaren zullen we dat dus ook doen.

Gezamenlijke verantwoordelijkheid bij geïntegreerd aanbod

Zoals hiervoor beschreven ontvangen wij bij het geïntegreerde aanbod gegevens over het gebruik van de diensten van de aanbieders op het platform. Voor die uitwisseling van persoonsgegevens, en het daaruit voortvloeiende gebruik (profielopbouw en statistische analyse), zijn wij, viaBOVAG.nl, samen met de aanbieder(s) gezamenlijk verantwoordelijk in de zin van artikel 26 AVG.

Voor alle vragen over die profielopbouw en die statistische analyse kun je bij ons terecht. Je kunt hiervoor contact met ons zoeken (zie onderaan). Op termijn kun je ook inloggen op het portaal om direct (een deel van) de gegevens te zien en te controleren.

Volledigheidshalve moeten we er op wijzen dat je zowel de aanbieder als ons kunt aanspreken met vragen over die uitwisselingen en het daaruit voortvloeiende gebruik (profielopbouw en statistische analyse). De rol van de aanbieder is daarbij echter beperkt. De profielopbouw en de statistische analyse wordt door ons gedaan, niet door de aanbieder. De rol van de aanbieder is beperkt tot het aanleveren van de gegevens aan ons (en zijn eigen rol in het verlenen van de door hem aangeboden diensten). De aanbieder is dan ook alleen op de doorgifte aan ons aan te spreken, niet op de verdere verwerkingen door ons.

Voor de helderheid: de gezamenlijke verantwoordelijkheid ziet alleen op de hier beschreven doeleinden van profielopbouw en statistiek. De aanbieder blijft altijd zelf verantwoordelijk voor de verwerkingen van persoonsgegevens in verband met de via het platform gesloten transacties. Zie daarover de uitleg hiervoor onder het kopje “Verwerking door aanbieders geïntegreerde aanbod”.

Verstrekken van je persoonsgegevens aan derden

Wij kunnen je persoonsgegevens verstrekken aan derden in overeenstemming met deze privacyverklaring en de toepasselijke wet- en regelgeving. Dit kan op de volgende wijzen gebeuren:

Voor het aanbod van producten en diensten van viaBOVAG.nl door onze partners, zoals hiervoor uitgelegd onder het kopje “viaBOVAG.nl en andere aanbieders”.

Wij maken daarnaast gebruik van de diensten van derden om je persoonsgegevens te verwerken. Deze derden treden op als verwerker voor viaBOVAG.nl. Dat betekent dat zij je gegevens nooit voor eigen doeleinden mogen gebruiken. Je persoonsgegevens worden door onze verwerkers verwerkt op beveiligde servers binnen de EU of binnen landen welke volgens de AVG voldoende betrouwbare privacy wetgeving hebben. viaBOVAG.nl heeft in overeenstemming met de Europese en Nederlandse privacyregelgeving verwerkersovereenkomsten gesloten met al haar verwerkers. Voor het overzicht van verwerkers verwijzen we je naar de desbetreffende overzicht hieronder.

Wij zullen je persoonsgegevens niet bekend maken aan rechtshandhavers, andere overheidsfunctionarissen of andere derden zonder gerechtelijk bevel of formeel verzoek van de overheid in overeenstemming met geldende wetgeving, tenzij viaBOVAG.nl te goeder trouw meent dat de bekendmaking van informatie gerechtvaardigd is. viaBOVAG.nl verstrekt je persoonsgegevens aan derden voor zover dat op grond van rechtspraak, wet- en regelgeving vereist is (zoals houders van intellectuele eigendomsrechten, toezichthouders, Belastingdienst, politie en andere wettelijke instanties). Wij zullen je in beginsel vooraf informeren over een dergelijke verstrekking, tenzij dit wettelijk gezien niet is toegestaan. Ook kan viaBOVAG.nl je persoonsgegevens verstrekken indien dit noodzakelijk is voor het verlenen van de door jou verzochte dienst.

Bewaartermijnen

Voor (eventuele) overige gegevens geldt dat wij je gegevens niet langer bewaren dan noodzakelijk voor de verwerkelijking van de doeleinden waarvoor zij zijn verzameld en verwerkt. Wij verwijderen je gegevens eveneens indien geconstateerd wordt dat deze zijn verouderd of wanneer je om verwijdering verzoekt (en wij geen geldige reden hebben voor langer bewaren). Gegevens die gekoppeld zijn aan een account, worden bewaard tot het account wordt verwijderd.

Vorengaande bewaartermijnen gelden niet indien er sprake is van een wettelijke uitzondering, of ingeval we deze gegevens langer nodig hebben voor onze dienstverlening of een geschil. Je kunt ook een verzoek indienen om je persoonsgegevens te verwijderen, deze mogelijkheid vind je terug onder ‘rechten van betrokkenen’.

Beveiliging

Wij zullen alle redelijke organisatorische en technische beveiligingsmaatregelen treffen om je persoonsgegevens te beveiligen en deze te beschermen tegen verlies en oneigenlijk gebruik of aanpassing.

Inzage en wijzigen van je gegevens

Als je vragen hebt of wilt weten welke persoonsgegevens wij van jou hebben, kun je altijd contact met ons opnemen. Zie de contactgegevens hieronder. Je hebt de volgende rechten:

  • uitleg krijgen over welke persoonsgegevens we hebben en wat we daarmee doen;

  • inzage in de precieze persoonsgegevens die we hebben;

  • het laten corrigeren van fouten;

  • het laten verwijderen van verouderde persoonsgegevens;

  • intrekken van toestemming;

  • bezwaar maken tegen een bepaald gebruik

  • het recht op gegevensoverdraagbaarheid

Let op dat je altijd duidelijk aangeeft wie je bent, zodat we zeker weten dat we geen gegevens van de verkeerde persoon aanpassen of verwijderen.

Klacht indienen

Als je een klacht hebt of een andere vraag omtrent de verwerking van je persoonsgegevens, kun je een e-mailbericht sturen naar privacy@bovemij.nl. Wij vragen je hierbij zoveel mogelijk informatie omtrent je klacht of vraag mee te zenden. Wij zullen klachten en vragen in behandeling nemen en uiterlijk binnen vier weken reageren. Wij doen er alles aan om je zo goed mogelijk van dienst te zijn. Je hebt ook het recht om een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens, de contactgegevens van de Autoriteit Persoonsgegevens kan je hier vinden.

Contactgegevens

Voor vragen omtrent privacy kun je contact opnemen met Functionaris Gegevensbescherming van Bovemij N.V waar BOVAG Bovemij Platform B.V. onderdeel van uit maakt. De contactgegevens van de Functionaris gegevensbescherming zijn hieronder opgenomen. BOVAG Bovemij Platform B.V. Takenhofplein 2 6538 SZ Nijmegen privacy@bovemij.nl

Overzicht verwerkers

(Sub)verwerkers

viaBOVAG.nl maakt bij het aanbieden van haar diensten gebruik van derden. Omdat bij een aantal van deze partijen gegevens worden verwerkt, zijn dit verwerkers of ten opzichte van viaBOVAG.nl subverwerkers in het kader van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).

viaBOVAG.nl sluit met deze (sub)verwerkers een (sub)verwerkersovereenkomst af opdat een passend niveau van bescherming en veiligheid van de (persoons)gegevens wordt gewaarborgd in de zin van de AVG. viaBOVAG.nl legt daarmee aan de (sub)verwerkers dezelfde verplichtingen op als die voor haarzelf gelden.

viaBOVAG.nl zal geen nieuwe (sub)verwerkers gegevens laten verwerken zonder de klant (de Verantwoordelijke in de zin van de AVG) daarover tijdig te informeren. De klant kan tegen verwerking van gegevens door een (sub)verwerker bezwaar maken bij viaBOVAG.nl. viaBOVAG.nl zal deze bezwaren op directieniveau afhandelen. Mocht viaBOVAG.nl toch gegevens willen laten verwerken door de nieuwe (sub)verwerker, dan heeft de klant de mogelijkheid om de overeenkomst te beëindigen.

1. (Sub)verwerkers van toepassing bij bezoek aan onze website:

  • Google Analytics

  • BlueConic

  • Web1on1

  • Adcalls

  • Hotjar

  • Klantenvertellen

  • Google

  • Typeform

  • Hubspot

  • Facebook

  • SiteSpect

2. (Sub)verwerkers van toepassing bij het verstrekken van gegevens aan de BOVAG adverteerder:

  • Hexon B.V.

  • TDA

  • RDC OBVS-VM

  • Autodata

  • Wheelerdelta

  • Mobilox

  • Adsoft

  • CycleSoftware

  • WilMar Info Systems

  • Digital Car Dealer Solutions

  • Autosoft

  • Vendit

3. (Sub)verwerkers van toepassing bij hosting en beheersdiensten van onze (cloud)servers:

  • Microsoft Corporation

  • Google

4. (Sub)verwerkers van toepassing van afhandelen van nieuwe producten en/of diensten op viaBOVAG.nl:

  • Autoplatform Nederland

  • BOVAG

  • Onderneming die direct gelieerd is aan Bovemij, dan wel direct of indirect onder controle staat van Bovemij

  • Auto.nl

  • Pega

  • Tata Consultancy Services

  • AFAS

Overzicht aanbieders geïntegreerd aanbod

  • Autoplatform Nederland

  • Mobilize Financial Services (Renault & Dacia) 

  • Nissan Financial Services (Nissan)

Overzicht transactiegegevens aanbieders geïntegreerd aanbod:

  • Autoplatform Nederland

Transactiegegevens: NAW-gegevens, e-mailadres, telefoonnummer, kenmerk voertuig en kenteken voertuig

Overzicht van verwijzers

  • N.V. Schadeverzekering-Maatschappij Bovemij

  • De leasemaatschappijen in het kader van Private lease aanbod

Mail ons

Stel je vraag per mail aan adverteerders@viabovag.nl en we helpen je graag verder.

Telefoon

Liever bellen? We zitten voor je klaar op werkdagen tussen 08:30 - 17:00 uur en zijn telefonisch bereikbaar op 030 - 202 8 202 .

Bent u al adverteerder?

Met de inzichten uit deze tool kunt u gemakkelijk en snel uw advertenties verbeteren. Samen zorgen we voor meer én betere leads. Ga naar mijnOndernemersportaal .