We hebben 12 auto's voor je gevonden
Alleen auto’s van erkende BOVAG bedrijven
Audi R8 4.2 V8 FSI TOPSTAAT NIEUWE KOPPELING 119000KM!
Audi R8 Coupe 5.2 FSI 570pk Automaat
Audi R8 V10 Plus | Carbon | Vegas Yellow | Recaro
Audi R8 Spyder 5.2 RWD
AUDI R8 5.2 V10 FSI
Audi R8 Spyder 5.2 FSI quattro | Carbon Blades | Sportuitlaat | B&O |
Audi R8 5.2 V10 FSI Quattro| Carbon | Bang & Olufsen | Navigatie | Leder
Audi R8 4.2 V8 FSI Aut. *BANG&OLUFSEN-SURROUND | NAVI-FULLMAP | BI- XENON | ALCANTARA-LEATHER | ECC | SHIFT-PADDLES | PDC | CRUISE | SPORT-SEATS | 19 "ALU*
AUDI R8 5.2 FSI V10 Plus 610pk quattro S tronic, Ceramic, Carbon, NWST
Audi R8 4.2 V8 FSI
Audi R8 Spyder 5.2 FSI quattro
AUDI R8 Spyder V10 5.2 FSI QUATTRO, B/O audio, Ceramic, Magnetic Ride, D
De Audi R8 is de krachtigste, snelste en meest exclusieve sportwagen van de Duitse fabrikant Audi . Het model kwam eind 2006 voor het eerst op de markten en is gebouwd als Coupé en als Spyder met open dak. Eind 2015 verscheen de tweede generatie van de Audi R8.
De oorspronkelijke Audi R8 is voorzien van een 4,2-liter V8-motor en vierwielaandrijving. Sinds 2009 is er ook een versie met een 5,2-liter V10-motor. De auto is opgebouwd rond een aluminium spaceframe. Opvallend: de vierwielaandrijving is niet Audi’s eigen quattro-aandrijving, maar een systeem van Lamborghini, dat eigendom is van Audi. De R8 deelt een aantal onderdelen met de Lamborghini Gallardo, waaronder de 5.2 V10-motor en de optionele R-tronic-transmissie. De Audi R8 was in Europa de eerste auto met volledig uit leds bestaande koplampen.
De 4.2 FSI V8-motor van de Audi R8 Coupé levert 309 kW (420 pk) en zorgt voor een topsnelheid van 301 km/u. De 5.2 FSI V10-motor is gebaseerd op de motor in de Lamborghini Gallardo en levert een vermogen van 386 kW (525 pk), goed voor een topsnelheid van 316 km/u. In de lichtere Audi R8 GT levert de V10-motor zelfs 412 kW (560 pk) en is de topsnelheid vastgesteld op 320 km/u.
Audi updatete de R8 in 2012. De uiterlijke wijzigingen zijn minimaal, maar de optionele R-tronic-transmissie werd vervangen door de snellere 7-traps S-tronic. Daardoor accelereert de R8 ietsje sneller en ligt de topsnelheid marginaal lager.
De tweede generatie van de Audi R8 verscheen eind 2015. De V8-motor was niet meer leverbaar en de S-tronic-transmissie was standaard. De kenmerkende zijpanelen verdwenen eveneens en het interieur was compleet nieuw. Het vermogen van de V10-motor nam toe en er verscheen een nog krachtigere Plus-versie. In 2017 introduceerde Audi nog de R8 V10 RWS met alleen achterwielaandrijving.
De Audi R8 Spyder verscheen in 2009. De cabrioversie van de R8 is voorzien van een stoffen kap. De kenmerkende zijpanelen van de Coupé ontbreken op de Spyder. De Spyder is er zowel met V8- als V10-motor. De tweede generatie van de R8 Spyder verscheen in oktober 2016.
Er zijn ook een kleine honderd versies van de volledig elektrische Audi R8 E-tron geproduceerd. Die had een dichte grille, dichte wielen en werd op de achterwielen aangedreven door twee elektromotoren.
Audi modellen met het meeste aanbod
Populaire Audi R8 zoekopdrachten
Carrosserie
Kleuren
Brandstof
Transmissie
Staat
Voertuigsoort
Aantal zitplaatsen