We hebben 11 auto's voor je gevonden
Alleen auto’s van erkende BOVAG bedrijven
De DS 4 is een elegante compacte hatchback uit het premiumsegment die zijn leven begon als Citroën DS4. Later werd DS een eigen merk en de 4 een eigen DS-model. Sinds zijn introductie in 2021 richt de DS 4 zich op het gevestigde Duitse trio: de Audi A3, BMW 1 Serie en Mercedes-Benz A-Klasse. In 2025 werd hij grondig vernieuwd, kreeg hij de naam DS N°4 én werd hij voor het eerst leverbaar als volledig elektrische uitvoering.
De DS 4 verscheen in 2021 op de markt als luxueuze hatchback van het Franse merk DS Automobiles. Het model richt zich op designliefhebbers die rijcomfort en technologie belangrijk vinden. De DS 4 viel direct op door zijn hoge afwerkingsniveau, futuristische dashboard en opvallende vormgeving. In 2025 onderging de DS 4 een uitgebreide facelift én een naamswijziging: sindsdien heet het model DS N°4. Het front werd strakker, de technologie werd geüpdatet en er kwam een derde aandrijflijn bij: de volledig elektrische DS N°4 E-TENSE.
Bij zijn introductie was de DS 4 leverbaar met diverse PureTech-benzinemotoren, waaronder een 1.2 driecilinder met 130 pk en een 1.6 viercilinder met 180 of 225 pk. Alle motoren waren gekoppeld aan een 8-traps automaat (EAT8) en voorwielaandrijving.
Vanaf het begin kon je ook kiezen uit een plug-in hybride met 225 pk systeemvermogen (180 pk benzinemotor + 110 pk elektromotor), 13,2 kWh batterij en tot zo’n 55 km elektrische actieradius (WLTP). In 2025 kreeg de PHEV een grotere accu (14,6 kWh) en een elektrische actieradius tot 81 kilometer. Het vermogen bleef hetzelfde.
Vanaf 2025 is de instapversie van de vernieuwde DS N°4 de Hybrid. Deze combineert een 1.2-liter driecilinder turbobenzinemotor met een 21 kW sterke elektromotor. Het systeemvermogen bedraagt 145 pk. Dankzij de hybride-aandrijflijn kun je tot 50% van je rit elektrisch afleggen in stadsverkeer.
In 2025 introduceerde DS de volledig elektrische DS N°4 E-TENSE. Deze uitvoering levert 213 pk en 343 Nm koppel. De actieradius bedraagt 450 kilometer volgens de WLTP-norm. De batterij heeft een bruikbare capaciteit van 58,3 kWh. Snelladen kan met 120 kW: in ongeveer 30 minuten zit je weer op 80%.
De DS 4 is een opvallend verschijning. Hij heeft een elegant ontwerp met bijzondere details – zoals een grote grille en opvallende dagrijverlichting. Met de facelift van 2025 kreeg de DS 4 niet alleen een nieuwe naam, maar ook een nieuw gezicht. De motorkap werd iets langer, de grille werd vlakker en breder uitgevoerd, en het front kreeg een horizontale lichtsignatuur met een verlichte DS-badge. De koplampen zijn standaard voorzien van led-technologie, en de topversie ÉTOILE beschikt over matrix-ledverlichting.
Ook het interieur kun je het best omschrijven als elegant. DS gebruikt hoogwaardige materialen, zoals leer, hout en aluminium. Er zijn onzichtbare ventilatieroosters, een centraal 10-inch infotainmentscherm met het DS IRIS System, en een 10,25-inch digitaal instrumentenpaneel. Optioneel is er een head-up display.
De bagageruimte varieert per aandrijflijn. De Hybride biedt de meeste ruimte, met 430 liter. In de PHEV past 390 liter aan spulletjes achterin en in de elektrische E-Tense moet je het doen met slechts 360 liter. Uiteraard kun je de achterbank in delen neerklappen, waardoor je extra laadruimte creëert.
De DS 4 en DS N°4 zijn leverbaar in verschillende uitvoeringen. Uitrustingsniveaus zijn onder andere Bastille, Rivoli, Performance Line en ÉTOILE. De instapversies zijn al rijk uitgerust met onder meer ledverlichting, digitale displays en DS IRIS-infotainment. Hogere versies voegen daar luxe bekleding, grotere velgen, sfeerverlichting en assistentiesystemen aan toe. De topversie ÉTOILE richt zich nadrukkelijk op technologie, met matrixverlichting, een uitgebreid veiligheidspakket en optionele 20-inch velgen.
De prijzen van de DS 4 DS N°4 variëren sterk per aandrijflijn en uitvoering. De Hybrid start vanaf 30.500 euro en de PHEV bij 37.000 euro.
Citroën modellen met het meeste aanbod
Populaire Citroën Ds4 zoekopdrachten
Carrosserie
Kleuren
Brandstof
Transmissie
Staat
Voertuigsoort
Aantal zitplaatsen