We hebben 114 auto's voor je gevonden
Alleen auto’s van erkende BOVAG bedrijven
De Renault 4, een legendarisch automodel van het Franse automerk Renault , is terug. De 4 is voorzien van een elektrische aandrijflijn, en verwijst met zijn retro-ontwerp terug naar het originele en iconische model uit de jaren ’60. De Renault 4 E-Tech, zoals de auto voluit heet, is een kleine en compacte elektrische SUV van het Franse automerk Renault. De auto wordt gebouwd op hetzelfde platform als de elektrische Renault 5 .
In 1961 kwam de Renault 4 op de markt. Met zijn korte lengte en vijf portieren (inclusief achterklep) was het ’s werelds eerste massa-geproduceerde hatchback. De 4 was wereldwijd ongekend populair. De auto werd geïntroduceerd op het moment dat de economie weer aantrok. De goede timing, samen met een goede prijs-kwaliteitsverhouding, zorgden ervoor dat de 4 meer dan 30 jaar in productie bleef: pas in 1994 werd de laatste Renault 4 geproduceerd. In die 33 jaar zijn er meer dan 8 miljoen exemplaren gebouwd.
In 2025 komt de elektrische Renault 4 op de markt. De nieuwe 4 is een stuk groter dan zijn voorganger: de auto meet 4,14 meter in lengte, is 1,80 meter breed en 1,55 meter hoog. De auto is hiermee ook een stuk ruimer dan de Renault 5 en biedt voldoende ruimte voor vijf volwassen inzittenden. De Renault 4 concurreert met Long Range-varianten van auto’s als de Citroën ë-C3, Opel Frontera-e en de Jeep Avenger EV.
De Renault 4 is voorzien van een elektrische aandrijflijn. De 4 is leverbaar met twee verschillende accupakketten. De instapper is de urban range met een 40 kWh-accupakket met 90 kW (120 pk). Met dit accupakket komt de 4 maximaal 308 kilometer ver. Wil je een groter rijbereik, dan is er de comfort range, met een 52 kWh-accupakket met 110 kW (150 pk). De comfort range komt maximaal 408 kilometer ver op een volle accu. Omdat de Renault 4 elektrisch is, is hij altijd voorzien van een automatische versnellingsbak.
De Renault 4 is beschikbaar in drie uitrustingsniveaus. Het instapmodel is de evolution. De evolution is standaard al rijk uitgerust met opties zoals LED-verlichting, elektrisch bedienbare zijruiten, een digitaal instrumentarium, draadloze smartphone-integratie, lichtmetalen velgen, parkeersensoren achter en een achteruitrijcamera. De techno is iets luxer uitgerust en biedt een groter digitaal instrumentarium, adaptieve cruise control, lichtmetalen velgen, een lichtgevende grille met logo en dakrails. De iconic is extra rijk uitgerust met zaken zoals automatisch inparkeren, parkeersensoren rondom, elektrisch verwarmbare voorstoelen en stuurwiel, getinte achterste zijruiten en achterruit en een zwart dak.
In de toekomst komt er waarschijnlijk een Renault 4 ‘plein sud’. Deze uitvoering is alitijd voorzien van het comfort range-accupakket met 150 pk en krijgt een elektrisch bedienbaar canvas-schuifdak. Het is nog onbekend wanneer deze uitvoering te bestellen is.
De Renault 4 is nieuw te bestellen vanaf 29.990 euro. Voor dit geld heb je een evolution met 120 pk. Een iconic met 150 pk kost je minimaal 36.490 euro.
Omdat de 4 pas net te koop is, zijn er nog nauwelijks occasions van de Renault 4 te koop. De exemplaren met een paar duizend kilometer op de teller die te koop staan, zijn vrijwel even duur als nieuwe exemplaren, maar zijn vaak voorzien van veel opties. Daarnaast rijd je voor dat geld een bijna-nieuwe auto, zonder lange levertijd: de auto staat immers al bij de dealer. Een tweedehands Renault 4 is dus, ondanks dat het qua prijs misschien niet zo lijkt, best een goede deal.
Renault modellen met het meeste aanbod
Populaire Renault 4 zoekopdrachten
Carrosserie
Kleuren
Brandstof
Transmissie
Staat
Voertuigsoort
Aantal zitplaatsen