We hebben 1.322 auto's voor je gevonden
Alleen auto’s van erkende BOVAG bedrijven
Dacia Logan MCV 0.9 TCe 90 Laureate LPG G3 / Navigatie / Parkeersensoren + Camera / Airconditioning / Dakrail / Cruise Control
Dacia Logan MCV 0.9 TCe Easy-R Prestige | Airco | Trekh. | Automaat
Dacia Spring Expression 27 kWh |CCS Snellader|
Dacia Spring Expression 27 kWh
Dacia Sandero 0.9 TCe Bi-Fuel SL Stepway
Dacia Sandero 0.9 TCe 90 Bi-Fuel SL Stepway | Camera | Parkeersensoren
Dacia Duster 1.3 TCe 130 Prestige | Navigatie | Clima |
Dacia Sandero 0.9 TCe Bi-Fuel Laureate PDC / trekhaak / Airco / LPG!!
Dacia Logan MCV 0.9 TCe Ambiance | Airconditioning | Trekhaak
Dacia Duster 100pk TCe Bi-Fuel Comfort | MAAR 20.761KM | LPG G3 | Navigatie | Cruise Control |
Dacia Jogger 1.0 TCe 110 Expression 7p. | Achteruitrijcamera | Navigatie | Apple Carplay/Android Auto | El. ramen V+A |
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe 90 Bi-Fuel SL 15th Anniv. | Trekhaak | Parkeercamera | Climate Control |
Dacia Sandero Stepway TCe 100pk Bi-Fuel Comfort | Trekhaak | Achteruitrijcamera | Navigatie | Cruise Control |
Dacia Duster 1.2 TCe 130 mild hybrid Journey
Dacia Sandero 0.9 TCe Stepway Amb.
Dacia Jogger 1.0 TCe 110 Extreme 7p. | Zeer Ruim | A. Camera | Navi | Clima | Cruise | Historie | NL Auto!
Dacia Duster 1.2 TCe 4x2 Prestige navi leder trekhaak 1e eig. ALLINPRIJS
Dacia Duster 1.0 Tce 100pk Bi-Fuel 4x2 Prestige
Dacia Duster 1.6 Lauréate 2wd airco trekhaak RIJKLAAR
Dacia Sandero Stepway 1.0TCe 90pk Comfort Automaat | Camera | Trekhaak | Parkeersensoren | Carplay |
Dacia Jogger 1.0 TCe 110 Extreme 7p. 7-Persoons / Climate Control / Navigatie / Parkeersensoren V+A+Camera / Multi Dakrail / Lichtmetalen Velgen
Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe 90 CVT Expression | Automaat | Airco | Navigatie
Dacia Sandero 0.9 TCe 90 Laureate
Dacia Duster 1.2 TCe 4x2 Lauréate TREKHAAK | LICHTMETALEN VELGEN | AIRCONDITIONING | CRUISE CONTROL | TELEFOONVOORBEREIDING
Dacia is een Roemeense autoproducent en produceert sinds 1966 personenauto’s. Het merk is tot 1999 eigendom van de Roemeense staat, waarna het in handen komt van de Franse Renault-groep. Dacia staat bekend om zijn betaalbare modellen. Dacia maakt gebruik van eenvoudige en bewezen techniek van Renault en kan zo degelijke en betrouwbare auto’s aanbieden voor een relatief lage prijs. Dacia occasions bieden al helemaal veel voor weinig.
De eerste Dacia-modellen zijn met een licentie van Renault gebaseerd op Renault-modellen. Een bekend voorbeeld is de Dacia 1300, feitelijk een Renault 12 maar aangepast voor de Roemeense markt. Deze auto werd een symbool van betaalbare mobiliteit in Oost-Europa en bleef decennialang in productie. De spirituele opvolger van de Dacia 1300 is de Dacia Logan , die Dacia – inmiddels onderdeel van Renault – in 2004 als zelfstandig model introduceerde. Deze Logan markeerde een belangrijke doorbraak voor het merk Dacia. Met de Logan had het merk voor het eerst een model dat niet alleen in Oost-Europa, maar ook in West-Europa zeer populair was. De Logan bood robuustheid en functionaliteit tegen een zeer competitieve prijs, waardoor Dacia een aantrekkelijk alternatief werd voor prijsbewuste kopers in verschillende markten.
Dacia richt zich nadrukkelijk op de laagste prijsklassen van de markt voor nieuwe auto’s. Een compacte hatchback in het zogenaamde B-segment mag dus niet ontbreken en die is er dan ook in de vorm van de populaire Dacia Sandero . Ook in segmenten van grotere auto’s biedt Dacia modellen, maar altijd qua prijs aan de onderkant van die marktsegmenten gepositioneerd. Veel auto voor je geld! Met die marktpositionering concurreert Dacia voornamelijk met de goedkoopste modellen van merken zoals Skoda , Nissan , Fiat , Peugeot , Kia en Citroën .
Na de succesvolle introductie van de Dacia Logan, een compacte sedan, breidde het merk al snel uit naar meer marktsegmenten. Een ander succesnummer is de Dacia Sandero, een compacte hatchback die inmiddels is uitgegroeid tot een van de populairste auto’s van Europa. Met de Dacia Duster speelde het merk in 2010 al vroeg in op de groeiende vraag naar compacte SUV-modellen: wederom werd het een groot succes in vrijwel heel Europa. Met de Dacia Lodgy en de Dacia Dokker in 2012 en 2013 betrad Dacia ook de markt voor MPV-modellen. Ook deze modellen verkochten goed, maar waren wel een minder groot succes. Toen deze modellen het einde van hun productieperiode bereikten kregen ze geen directe opvolger. Wel een blijvertje is een stationwagen op basis van de Logan en Sandero. Afhankelijk van de modelgeneratie heet dit model Logan MCV of Dacia Jogger . Deze stationwagenmodellen zijn net even hoger dan de gemiddelde stationwagen en bieden daarmee ook enkele praktische voordelen van een MPV.
In 2009 introduceerde Dacia een Stepway-uitvoering van de populaire Dacia Sandero. De Dacia Sandero Stepway kan je zien als een wat een stoerdere versie. De robuuste Stepway-uitvoering heeft namelijk zwarte kunststof carrosseriedelen die de auto een robuuste uitstraling geven. Ook staat de auto iets hoger op zijn wielen en is het onderstel beter afgestemd op slecht wegdek. De Dacia Sandero Stepway is daarmee geen echte offroader, maar hij biedt wel een stoere uitstraling en meer comfort op slecht wegdek. Samen met een nog altijd betaalbare prijs werd ook de Dacia Sandero Stepway een succes, waarna ook van andere Dacia modellen een Stepway-uitvoering verscheen. Inmiddels is bijna iedere Dacia leverbaar in Stepway-uitvoering. Sommige modellen zijn standaard uitgevoerd als een Stepway, maar dragen niet die naam. Je herkent deze modellen aan de zwarte spatbordranden.
Dacia richt zich op het aanbieden van zo betaalbaar mogelijke modellen. Lange tijd was de techniek voor hybride aandrijving aan de prijs, waardoor Dacia ervoor koos geen hybride modellen aan te bieden. In plaats daarvan kon je wel extra voordelig rijden met Dacia modellen op lpg. Tegenwoordig wordt de techniek voor geëlektrificeerde aandrijving steeds betaalbaarder. Sinds 2023 biedt Dacia daarom voor het eerst ook hybride modellen. Dat begon met de Dacia Jogger Hybrid , een hybride stationwagen. In 2024 kwam daar de Dacia Duster Hybrid bij, een hybrideversie van de toen net nieuwe modelgeneratie van de Duster. In beide gevallen gaat het om een ‘gewone’ hybride, zonder stekker. Je hoeft als eigenaar dus niet steeds een batterij op te laden.
Voor elektrische Dacia modellen geldt een vergelijkbaar verhaal. Met name de grote batterij die nodig is voor elektrische auto’s zorgt ervoor dat de verkooprijs een stuk hoger ligt dan voor een vergelijkbaar model met brandstofmotor. Ook dit prijsverschil wordt wel steeds kleiner. In 2021 zette Dacia de stap om een volledig elektrisch model aan te bieden. Deze elektrische Dacia is de Dacia Spring . Dit is eigenlijk een Zuid-Amerikaans Renault model, maar de auto is op diverse punten aangepast voor de Europese markt en dus ook voorzien van een volledig elektrische aandrijflijn. Dacia weet de elektrische Spring alsnog betaalbaar te houden door te kiezen voor een batterij van bescheiden omvang. Dankzij een zuinige elektromotor bedraagt de actieradius toch nog ruim 200 kilometer volgens de officiële WLTP-cyclus, terwijl de nieuwprijs onder de 20.000 euro blijft. Daarmee is het met stip een van de meest betaalbare elektrische auto’s, zowel nieuw als occasion.
Dacia richt zich in de toekomst op het verder versterken van zijn positie als het merk bij uitstek voor betaalbare, robuuste en efficiënte modellen. Het merk, dat bekend staat om zijn eenvoud en no-nonsense benadering, blijft trouw aan zijn kernwaarden door praktische en toegankelijke auto's aan te bieden, zonder overbodige luxe. Relatief nieuw voor het merk Dacia is dat het voortaan sterk inzet op elektrificatie, met plannen om tegen 2030 een volledig elektrisch gamma aan te bieden. Dat is dan weer in lijn met de bredere strategie van moederbedrijf Renault Group, waarvan het ook de nodige technologieën zal gebruiken. Het merk blijft op die manier een belangrijke speler in het segment van betaalbare mobiliteit, waarbij de balans tussen prijs, kwaliteit en duurzaamheid centraal blijft staan.
Dacia modellen met het meeste aanbod
Populaire Dacia zoekopdrachten
Carrosserie
Kleuren
Brandstof
Transmissie
Staat
Voertuigsoort
Aantal zitplaatsen
Bouwjaar