We hebben 261 auto's voor je gevonden
Alleen auto’s van erkende BOVAG bedrijven
De Dacia Spring is een elektrische stadsauto van het Roemeense automerk Dacia . De Spring komt in 2021 op de markt en is bij zijn introductie de goedkoopste Europese elektrische auto. De Spring is bedoeld voor mensen die op zoek zijn naar een elektrische auto. De Spring concurreert met auto’s als de Fiat 500e, Renault Twingo Electric, Opel Corsa-e, Peugeot e-208, Citroën ë-C3, Dongfeng Box en de Leapmotor T03.
De Spring is een compacte auto: hij is slechts 3,73 meter lang, 1,62 meter breed en 1,49 meter hoog. Hiermee is de Spring een ideale auto voor in de stad: hij is klein en wendbaar en je kunt hem makkelijk parkeren.
In 2022 geeft Dacia de Spring een facelift, die je vooral kunt herkennen aan de vernieuwde grille en logo. In 2024 wordt de Spring nogmaals gefacelift, deze keer ondergaat het hele uiterlijk een metamorfose.
De Spring wordt aangedreven door een elektromotor. Het is een echte stadsauto, wat je terug ziet in de aandrijflijnen. Er is één accupakket leverbaar van 26,8 kWh. De instapper is de Essential, met een vermogen van 33 kW (44 pk). De Spring komt dan maximaal 225 kilometer ver op een volle lading. De Extreme levert 48 kW (65 pk). De actieradius neemt nauwelijks toe en zit op maximaal 228 kilometer. De topsnelheid is in beide gevallen begrensd op 125 km/u.
De Dacia Spring is wat je noemt een budget-auto. Dit zie je terug in de aandrijflijn, maar ook in de uitvoeringen. Er is keuze uit slechts twee uitrustingsniveaus.
Bij de introductie van de Spring was de instapper de Comfort. Deze was voorzien standaard voorzien van zaken als ABS, een snelheidsbegrenzer, LED-dagrijverlichting, handmatige airconditioning, elektrische portierramen en dakrails. De Comfort Plus was rijker uitgerust met opties zoals parkeersensoren achter, een achteruitrijcamera en een touchscreen met navigatie en smartphone-integratie. Later werden deze uitvoeringen hernoemd naar respectievelijk de Essential en de Expression. Er was ook een Orange Pack leverbaar op de Comfort Plus, waarmee de Spring voorzien werd van zwarte details.
Bij de tweede facelift van de Spring werden de uitvoeringen herzien. Het instapmodel is nu de expression, met standaard zaken zoals ABS, cruise control, een digitaal instrumentarium, elektrisch bedienbare portierramen vóór en stalen velgen. Het topmodel is de extreme (alleen leverbaar in combinatie met de 65 pk-aandrijflijn), die voorzien is van een achteruitrijcamera, elektrisch bedienbare portierramen achter en een touchscreen met navigatie en smartphone-integratie. Uniek voor de extreme is dat deze voorzien is van Vehicle to Load, wat inhoudt dat de auto gebruikt kan worden als stopcontact voor kleine apparatuur.
De Spring is een budget-auto, wat je terugziet in de prijzen. Het instapmodel, de expression met 44 pk, is verkrijgbaar vanaf 18.900 euro. Wil je 65 pk, dan moet je minimaal 19.900 neerleggen. De rijker uitgeruste extreme kost je minimaal 20.900 euro.
Als occasion is de Spring een aantrekkelijke auto. De exemplaren die te koop staan hebben relatief weinig kilometers gereden. Tweedehands vind je de Spring al vanaf 10.500 euro. Voor dit geld heb je exemplaren van vier tot vijf jaar oud met maximaal 50.000 kilometer op de teller. Voor nieuwere exemplaren met lagere kilometerstanden worden hogere prijzen gevraagd.
Dacia modellen met het meeste aanbod
Populaire Dacia Spring zoekopdrachten
Carrosserie
Kleuren
Brandstof
Transmissie
Staat
Voertuigsoort
Aantal zitplaatsen