We hebben 1.020 auto's voor je gevonden
Alleen auto’s van erkende BOVAG bedrijven
De Kia Niro is een compacte crossover van het Koreaanse automerk Kia. De Niro is qua aandrijving helemaal bij de tijd: er is keuze uit een hybride (HEV), plug in-hybride (PHEV) of een volledige elektrische (EV) Niro. De Niro concurreert met auto’s zoals de Hyundai Kona, Toyota C-HR, Nissan Qashqai, Renault Megane E-Tech, Cupra Born en de Polestar 2.
De Kia Niro komt in 2016 op de markt in de hybride uitvoeringen, waarna in 2018 de volledig elektrische variant volgt. In 2022 komt de tweede generatie Niro op de markt, die opnieuw beschikbaar is als hybride- en elektrisch voertuig. De tweede generatie Niro is 4,42 meter lang, 1,82 meter breed en 1,57 meter hoog, waarmee de auto voldoende binnenruimte biedt voor vijf personen.
De Kia Niro is leverbaar als hybride auto . Er is keuze tussen een normale hybride Niro en een plug in-hybride (PHEV). De Niro PHEV heeft een accupakket van 8,9 kWh, waarmee de auto 40 tot 50 kilometer volledig elektrisch kan rijden. Beide hybride varianten van de Niro zijn voorzien van dezelfde 1,6-liter viercilinder en leveren een vermogen van 104 kW (141 pk).
De tweede generatie Niro is eveneens leverbaar als reguliere hybride en als plug in-hybride. Ditmaal leveren de twee wel verschillende vermogens. Waar de reguliere hybride nog steeds 104 kW (141 pk) levert, komt de plug in-hybride tot 134 kW (180 pk). Beide halen dit uit dezelfde 1,6-liter benzinemotor. De Niro PHEV heeft een grotere accupakket dan zijn voorganger: 11,1 kWh. De PHEV komt hierdoor ook verder en kan tot 65 kilometer elektrisch rijden.
De Kia Niro is ook leverbaar als volledig elektrische variant en wordt in Nederland verkocht als de e-Niro . De e-Niro is leverbaar in twee smaken. Het instapmodel is voorzien van een 39,2 kWh accupakket met 100 kW (134 pk), waarmee de e-Niro maximaal 288 kilometer ver komt. Dit model is maar kort geleverd in Nederland. Het topmodel is voorzien van een 64 kWh accupakket met 150 kW (204 pk), die de e-Niro tot 455 kilometer ver brengt.
De tweede generatie e-Niro heeft eveneens een 64 kWh accupakket met 150 kW (204 pk). De actieradius is met maximaal 460 kilometer vergelijkbaar met die van zijn voorganger.
De eerste generatie Kia Niro is leverbaar in vijf uitvoeringen. De ComfortLine is de instapper, met zaken zoals lichtmetalen velgen, cruise control, een achteruitrijcamera en smartphone-integratie. De Edition biedt adaptieve cruise control, parkeersensoren achter, chromen deurgrepen, half-lederen bekleding en schakelflippers. De DynamicLine heeft standaard navigatie, de DynamicPlusLine is uitgerust met diverse assistentie- en veiligheidssystemen, parkeersensoren vóór, grotere lichtmetalen velgen, parkeersensoren vóór, getinte achterste zijruiten en achterruit en verwarmbare voorstoelen en stuurwiel. De ExecutiveLine is het meest luxe uitgerust met LED-verlichting, premium audio, een schuif-kantel zonnedak, een elektrisch verstelbare bestuurdersstoel, stoelverwarming achter en stoelventilatie vóór.
De eerste generatie e-Niro is verkrijgbaar als DynamicLine en ExecutiveLine. De uitrusting is gelijk aan die van de reguliere Niro, met als extra dat de e-Niro al vanaf de DynamicLine-uitvoering voorzien is van batterijverwarming en een warmtepomp.
De tweede generatie Kia Niro is leverbaar in vier uitvoeringen. Het instapmodel is de ComfortLine, die standaard al rijk uitgerust is. Denk bijvoorbeeld aan zaken als navigatie, adaptieve cruise control, smartphone-integratie, een digitaal instrumentarium, lichtmetalen velgen, parkeersensoren achter en een achteruitrijcamera. De DynamicLine heeft een groter digitaal instrumentarium, een draaiknop in plaats van een versnellingspook en parkeersensoren vóór. De DynamicPlusLine is uitgerust met diverse assistentie- en veiligheidssystemen, een schuif-kantel zonnedak en verwarmbare voorstoelen en stuurwiel. Het topmodel is de ExecutiveLine, met premium audio, stoelverwarming achter, stoelventilatie vóór en grotere lichtmetalen velgen.
De tweede generatie elektrische Kia Niro is verkrijgbaar in vijf uitvoeringen. De Light is de instapper en is standaard al voorzien van adaptieve cruise control, een groot digitaal instrumentarium, een achteruitrijcamera, diverse assistentie- en veiligheidssystemen, parkeersensoren achter en lichtmetalen velgen. De Light Advanced heeft getinte achterste zijruiten en achterruit, parkeersensoren vóór, verwarmbare voorstoelen en stuurwiel en batterijverwarming. De Air heeft LED-verlichting en diverse extra assistentie- en veiligheidssystemen. De Plus is een stuk luxer en heeft een head-up display, een elektrische achterklep en een schuif-kantel zonnedak. De Plus Advanced is het meest uitgebreid en biedt premium audio, elektrisch verstelbare voorstoelen, stoelverarming achter en stoelventilatie vóór.
De tweede generatie Kia Niro is relatief betaalbaar. Prijzen beginnen bij 34.795 euro voor de reguliere Niro hybride in ComfortLine-trim. De prijzen lopen op tot minimaal 42.895 euro voor een Niro in ExecutiveLine-trim. De Niro PHEV kost minimaal 40.595 euro voor een DynamicLine. De ExecutiveLine wisselt voor minimaal 45.795 euro van eigenaar.
Een e-Niro begint qua prijs nét onder de PHEV, maar is ook leverbaar in meer uitvoeringen. De prijzen beginnen bij minimaal 38.995 euro voor een Light-uitvoering en lopen op tot minimaal 48.095 voor de Plus Advanced.
Tweedehands vind je een Niro vanaf zo’n 19.700 euro. Voor dit geld heb je hybride exemplaren van vijf jaar oud met rond de 100.000 kilometer op de teller. Dit zijn exemplaren van de eerste generatie. Hybride exemplaren van de tweede generatie beginnen bij zo’n 28.500 euro. De exemplaren die je dan vindt, zijn maximaal drie jaar oud en hebben vaak nog geen 50.000 kilometer gelopen.
Kia modellen met het meeste aanbod
Populaire Kia Niro zoekopdrachten
Carrosserie
Kleuren
Brandstof
Transmissie
Staat
Voertuigsoort
Aantal zitplaatsen