We hebben 0 motoren voor je gevonden

Alle occasions inclusief BOVAG Garantie, Omruilgarantie, Afleverbeurt en 40-Puntencheck

Suzuki
Basisgegevens
Motorinhoud
Vermogen
Acceleratie (0-100 km/u)
Topsnelheid
Eigenschappen
Garantie & zekerheden
Kleur
Opties
Overige filters

Niks gevonden?
Pas je wensen aan.

Suzuki GSR 750 occasions en nieuwe motoren

De 750cc-motorfietsen, ooit de zware jongens van de sportieve markt, worden vaak gezien als de ideale combinatie van wendbaarheid en kracht. Zeg maar, een liefdesbaby van een ranke 600 cc en een potige 1000 cc. In de loop der jaren verschoof dit ideaalbeeld naar modellen met nog meer cilinderinhoud. De fabrikanten bleken immers relatief lichte motoren te kunnen bouwen met enorm krachtige motorblokken. Suzuki is daar ook niet wars van, kijk maar naar de Hayabusa, maar de ‘zevenenhalf’ bleef bij sommige merken toch de ideale mix van delen. De Suzuki GSX-R750 behoeft weinig introductie bij de liefhebbers van sportieve motoren. Op basis van het motorblok van deze motor heeft Suzuki ook een sportieve naakte straatvechter gemaakt: de GSR750.

De GSR750

De Suzuki GSR750 is in 2011 op de markt gekomen en tot en met 2018 verkocht. Het beproefde K5-blok uit de GSX-R750 werd als donor gebruikt. Door tammere nokkenassen en een vlinderklep in de uitlaat te gebruiken en wat te spelen met de diameter van de in- en uitlaatkanalen heeft de viercilinder-in-lijn een compleet ander karakter gekregen. Naast de gewone GSR750 en GSR750A (met ABS), zijn er ook een paar speciale versies beschikbaar. De GSR750A Street Xtreme is dezelfde motor met een aantal fraaiere onderdelen, waaronder een mooie Arrow Racing uitlaat of (vanaf 2016) een titanium exemplaar. De GSR750Z is dezelfde Xtreme, maar dan in een prachtige Suzuki Racing blauwwitte uitvoering. De goudkleurige voorvork en nog wat andere kleuraccenten maken er een opvallend plaatje van.

Soepele krachtbron

De 106 pk uit het motorblok zijn ruim voldoende voor het beoogde werkgebied. De 80 Nm trekkracht is daar vooral debet aan. Het blok reageert soepel, smeuïg zou je kunnen zeggen, op de rechterhand terwijl je door de zes versnellingen heen jaagt. Daarbij zal de kenner merken dat de motor vooral onderin en in het middengebied een hele beste bak trekkracht heeft, indien je het vergelijkt met de donor. Dit is wel ten koste gegaan van het eindschot van de GSX-R, maar op een naakte ‘streetfighter’ is dat echt niet zo erg. De motor heeft echt meer dan voldoende vermogen en de windbescherming die zo gewenst is bij warp-achtige snelheden, ontbreekt op deze kuiploze motor natuurlijk vrijwel volledig.

Stuurtalent

De GSR750 heeft een agressieve styling, maar is verder bescheiden gepresenteerd en weer verdwenen. Dat is volkomen onterecht, want het enthousiasme groeit spontaan zodra je deze motor hebt bereden. Deze Suzuki weet wat sturen is. Het rijklare gewicht van 210 kilo verdampt zodra de wielen draaien. Bochtige wegen, rotondes, haarspeltbochten? Deze motor lust ze rauw en je gaat van puur plezier hetzelfde traject opnieuw rijden. De geometrie van de motor klopt helemaal. Ook de ergonomie is uitgekiend. Alles valt op de juiste plaats, voor korte en lange rijders. De zithouding is ontspannen en licht sportief. Knap hoe ze dat bij Suzuki voor elkaar hebben gekregen. Het brede zadel is zeer comfortabel. Hier houd je het een hele dag in uit, zonder een spoor van een slapend achterwerk. Gelukkig heb je 17,5 liter benzine om mee te spelen.

Remmen en vering

Van de Kayaba UPSD-voorvork en mono-shock achter is alleen de veervoorspanning instelbaar. Voor normaal sportief op de openbare weg voldoen deze prima. Het stuur had misschien iets breder gemogen, maar dat is een kwestie van smaak en lichaamsbouw. De remmen zijn van een prima niveau. De radiaal opgehangen Tokico remklauwen vertragen uitstekend en zijn goed doseerbaar. Vanaf het najaar van 2011 was ABS ook beschikbaar, maar dit bleef een optie naast de ‘ABS-loze’ versie.

Concurrentie van de GSR750

Inmiddels is de GSR750 ABS opgevolgd door de GSX-S750(Z)A, maar concurrentie van andere merken is er ook. De Kawasaki Z 750 deed het bijvoorbeeld beter in de verkoopcijfers dan de Suzuki . Yamaha zet hier de MT-09 tegenover. Triumph heeft de Street Triple en Honda de CB650F. Zoek maar even en je vindt genoeg alternatieven, afhankelijk van je smaak en behoeften.

Jouw tweedehands Suzuki GSR750 op viaBOVAG.nl

De Suzuki GSR750 is absoluut het overwegen waard, als je een sportieve naked bike zoekt waarmee je ook heel goed dagelijks naar je werk kunt rijden. Jouw nieuwe Suzuki GSR750 occasion staat uiteraard hier op viaBOVAG.nl te koop.

De zekerheden van viaBOVAG.nl

De zekerheden van viaBOVAG.nl

BOVAG Garantie
BOVAG Omruilgarantie
BOVAG Afleverbeurt
BOVAG 40-Puntencheck
Heldere all-in prijzen