3

auto auto’s hebben we voor je gevonden.

Alle occasions inclusief BOVAG
Garantie en Omruilgarantie

  • Nissan
  • GT-R
  • Basisgegevens
      • Extra zekerheden
    • Eigenschappen
      • Brandstof
      • Transmissie
      • Type auto
      • Aantal deuren:
        Aantal zitplaatsen:
        Aantal versnellingen:
      • Staat
    • Kracht (kg)
    • Motorinhoud
    • Vermogen (pk)
    • Acceleratie (0-100 km/u)
    • Topsnelheid
    • Kleur
      • Kleur
    • Voertuigsoort
    • Overige filters
      • Import voertuig
    • Opties
      • Ventilatie en verwarming
      • Infotainment
      • Zichtbaarheid
      • Exterieur
      • Comfort
      • Interieur
    De helpende hand van rijdend Nederland

    Nissan GT-R occasion en nieuwe Nissan GT-R GT

    De Nissan GT-R is het sportieve paradepaardje van Nissan. Ooit begonnen als snelle variant van de Nissan Skyline, staat de laatste GT-R sinds 2007 bekend als de R35. De basis van de Nissan GT-R wordt gevormd door de inmiddels beroemde 3,8-liter V6-motor. De sportieve ‘2+2’ coupé heeft daarmee standaard al 570 pk onder de kap, maar de motor laat zich door professionals goed opvoeren tot veel hogere vermogens.

    Nissan GT-R R35 en GT-R R34

    Al tussen 1969 en 1974 maakte Nissan zijn eerste GT-R, als snelle versie van de toenmalige Nissan Skyline. Spoelen we even door naar 1999: toen verscheen de vijfde generatie GT-R die inmiddels bekend staat als de GT-R R34. Deze auto bleef in productie tot 2002 en werd eigenlijk voortdurend doorontwikkeld. Met name dankzij de ijzersterke 2,6-liter zescilinder-in-lijn die standaard 276 pk leverde, maar zonder al te veel ingrepen was op te voeren naar een veelvoud daarvan. De R34 combineerde dat met een uitgebreid pakket aan elektronica, vierwielaandrijving en uitgebalanceerde mogelijkheden om de auto af te stemmen voor circuitgebruik. Na een aantal jaar verscheen in 2007 dan eindelijk de R35: een volledig nieuw ontwikkelde sportwagen die voor het eerst zonder ‘Skyline’ door het leven ging. Ook de R55 laat zich uitstekend tunen: de GT-R Switzer R1K heeft bijvoorbeeld 1.500 pk tot z’n beschikking, wat hem tot één van snelste auto’s op de huidige markt maakt. Ook de R35 is voorzien van flink wat elektronica, dat mede ontwikkeld werd door de makers van het computerspel Gran Turismo.

    Nissan Skyline GT-R en GT-R Nismo

    Het aantal speciale varianten van de Nissan GT-R R34 en Nissan GT-R R35 is bijna eindeloos, ook dankzij het feit dat er niet alleen door externe tuners, maar ook door Nissan zelf aan de lopende band speciale versies werden uitgebracht. Die herken je aan de toevoeging ‘V-Spec’, die voor verschillende landen geoptimaliseerd werd. Een bijzonder verhaal is de GT-R Nismo, een laatste oprisping van de R34. Nadat de productie in 2002 werd beëindigd, werden er door Nissan’s huistuner Nismo negentien jong gebruikte GT-R’s teruggekocht. Die werden vervolgens volledig gestript en opnieuw opgebouwd, ditmaal met een tot 2,8-liter vergrootte zescilinder die een standaardvermogen leverde van 493 pk. Ook het onderstel en de body werd aangepakt: nieuwe remmen en ophanging kwamen van Sachs en Brembo, nieuwe bumpers en spoilers werden geïnspireerd op de race-GT-R’s.