We hebben 121 auto's voor je gevonden
Alleen auto’s van erkende BOVAG bedrijven
Saab 9-5 2.3 Turbo Aero Automaat | Rijklaar incl garantie | Trekhaak Parkeersensoren Sportstoel Leer
Saab 9-3 Sport Sedan 1.8 Linear Business
Saab 9-3 Sport Sedan 1.8t Norden
Saab 9-5 2.0T Vector Exklusiv Automaat | Rijklaar incl garantie | Vaste trekhaak Lederen bekleding Navigatie
Saab 9-5 2.0T Vector Exklusiv Automaat | Rijklaar incl garantie | Aero bumper Head-up U-rail DriveSense
Saab 9-3 Sedan 2.8 T V6 Turbo X | Rijklaar incl garantie | 19 inch lichtmetaal Meesturende xenon Bose audio
Saab 9-3 Cabrio 1.8t Vector TX Automaat | Rijklaar incl 12 mnd Bovag | Meesturende xenon Carbon Navigatie Blauwe kap
Saab 9-3 Cabrio 1.8t Vector | Rijklaar incl garantie | Nieuwe kap Climate control Cruise control Parkeersensoren
Saab 9-3 Cabrio 1.8t Vector TX Automaat | Rijklaar incl garantie | Hirsch 195 pk 18'' lichtmetaal Navigatie
Saab 9-3 Sedan 1.8 Norden | Rijklaar incl garantie | Vaste trekhaak Climate control 17 inch lichtmetaal
Saab 9-3 Cabrio 1.8t Vector | Rijklaar incl garantie | Parkeersensoren Stoelverwarming 17 inch lichtmetaal
Saab 9-3 Estate 2.0t Vector Automaat | Rijklaar incl garantie | Xenon Stoelverwarming Trekhaak Xenon
Saab 9-3 Sedan 1.8t Norden | Rijklaar incl garantie | Xenon Stoelverwarming Afneembare trekhaak
Saab 9-3 Cabrio 2.0t Vector Aut. Youngtimer
Saab 9-3 Cabrio 2.0T Aero Automaat
Saab 9-3 Cabrio 1.8t Vector - mooi dak
Saab 9-3 Sport Estate 1.8t Norden Business
Saab 9-3 Sport Sedan 1.8t Norden Limited
Saab 9-3 Cabrio 1.8t Griffin Style
Saab 9-3 Cabrio 2.0t Vector "AERO Style"
Saab 9-3 Sport Sedan 1.8t Intro Edition
Saab 9-3 Cabrio 1.8t Vector | Rijklaar incl garantie | Aero look Achterspoiler Blauwe kap Stoelverwarming
Saab 9-3 Sport Estate 2.0t Griffin M2012
Saab 9-3 Estate 1.8t Business | Rijklaar incl garantie | Schuifdak Regensensor Parkeersensoren
Saab is een Zweede autofabrikant die in 1937 is opgericht. In eerste instantie richtte het merk zich niet op het bouwen van auto’s, maar op vliegtuigen. Na de tweede wereldoorlog startte Saab ook met het produceren van automobielen, en niet onverdienstelijk. Het eerste model was de Saab 92, waar er meer dan 20.000 stuks van werden gebouwd. Saab werd later voornamelijk bekend om de Turbo-modellen.
In de jaren 60 komt Saab met de Saab 93 op de markt. De auto is een beetje wat de Kever voor Duitsland was, een bereikbare auto voor het ‘gewone’ volk. Saab besteedde, zoals een Zweeds merk betaamt, veel aandacht aan veiligheid. Het was een van de eerste modellen die de remkracht van het remsysteem verdeelde over vier wielen.
In de jaren ‘70 groeide het Zweedse merk in rap tempo tot een grote speler op de Europese markt. Voor het eerst produceerde Saab meer dan 500.000 auto’s. Er kwam ook steeds meer technologie in de modellen, zoals verwarmbare stoelen en bumpers die zichzelf konden herstellen als er op lage snelheid een foutje werd gemaakt door de bestuurder. Tot de bekendste modellen behoort de Saab 900 bijvoorbeeld. Ook de Saab 9000 trok de nodige kopers. Gaandeweg daalden de verkopen en de belangstelling echter. Het ontbrak de Zweedse fabrikant aan financiële slagkracht om te vernieuwen en tegenwicht te blijven bieden aan de oprukkende concurrentie in het premium segment. De productie van elke auto duurde eigenlijk ook veel te lang.
Saab moest naar een investeerder zoeken om het hoofd boven water te houden. Het grote General Motors (GM) kocht begin jaren ’90 eerst de helft van de aandelen van Saab en in 2000 volgde de overige 50%. Onder General Motors lukt het niet om Saab uit de rode cijfers te halen. Rond 2005 zette GM het Zweedse merk te koop en volgde een turbulente periode onder nieuwe eigenaar Spyker Cars. Een financiële crisis trok een streep door de rekening en Saab is sinds 2011 failliet.
Onder leiding van GM kwam er wel een nieuwe 900 uit op basis van een Opel Vectra-platform. De opvolger was de eerste generatie Saab 9-3 die in 1998 verscheen. De 9-3 kwam op de markt als coupé, cabriolet en vijfdeurs hatchback. De tweede generatie verschijnt in 2004. Deze heeft dezelfde carrosserievarianten met de toevoeging van een stationwagen.
De Saab 9-3 is geleverd met een verscheidenheid aan motoren, voornamelijk benzinemotoren uit eigen stal. Kenmerkend voor de Saab’s zijn de turbomotoren. De topmodellen werden dankzij krachtige turbo’s zeer snel. Voor diesels gebruikte Saab motoren van Opel en later van Fiat.
De Saab 9-5 is de grote broer van de 9-3 en opvolger van de Saab 9000. Als je de 9-3 kunt vergelijken met een BMW 3-serie, is de 9-5 te vergelijken met de BMW 5-serie. De Saab 9-5 kwam voor het eerst in 1997 op de markt. In 2001 ontvangt de auto een facelift met iets anders vormgegeven bumpers, achterlichten en grille. In 2005 is de 9-5 opnieuw gefacelift, waarbij de koplampen een chromen omranding kregen. Het topmodel van de Saab 9-5 was de Aero met 260 pk uit een V6, die gekoppeld was aan een handbak of vier- of vijftraps automaat.
Een Saab occasion kopen doe je eenvoudig bij viaBOVAG.nl. Er zijn nog veel Saab-modellen tweedehands te koop. Het is wel goed opletten bij de aanschaf van een Saab of je eventuele gebreken (betaalbaar) kunt laten oplossen. Het merk verkoopt al enige tijd geen nieuwe modellen meer en de onderdelenvoorraad voor oudere modellen begint langzaam te krimpen. Modellen die onder leiding van General Motors zijn geproduceerd komen onderhuids overheen met modellen van Opel, dat destijds ook onderdeel van GM.
Saab modellen met het meeste aanbod
Populaire Saab zoekopdrachten
Carrosserie
Kleuren
Brandstof
Transmissie
Staat
Voertuigsoort
Aantal zitplaatsen
Bouwjaar