111 auto's gevondenWe hebben 111 auto's voor je gevonden
Alleen auto’s van erkende BOVAG bedrijven
De Peugeot 5008 hybride is een ruime SUV van het Franse automerk Peugeot . Het is de hybride-aangedreven variant van de reguliere 5008 . Hoewel de 5008 al sinds 2009 op de markt is, is er pas sinds 2023, wanneer de tweede generatie 5008 op zijn eind loopt, een hybride variant leverbaar. De 5008 hybride concurreert met hybride varianten van auto’s als de Skoda Kodiaq, Seat Tarraco, Volkswagen Tiguan, Renault Espace, Nissan X-Trail en de Hyundai Santa Fe.
De Peugeot 5008 hybride is een forse auto. Hij meet 4,79 meter in lengte, is 1,89 meter breed en 1,69 meter hoog. De auto heeft een hoekig ontwerp waardoor er veel binnenruimte is. Mede hierdoor is de auto optioneel leverbaar met 7 zitplaatsen.
De tweede generatie 5008 komt in 2017 op de markt en wordt in 2020 gefacelift. Eind 2023 voegt Peugeot een hybride variant toe aan het gamma: de Hybrid 136. Deze heeft een 1,2-liter driecilinder benzinemotor voorzien van mild-hybridetechniek die gecombineerd 100 kW (136 pk) levert. De mild-hybridetechniek betekent dat de elektromotor de verbrandingsmotor ondersteunt, maar niet opgeladen kan worden aan een laadpaal.
De derde generatie 5008 komt in 2024 op de markt. Het ontwerp is vergelijkbaar met de tweede generatie, maar is weer helemaal bij de tijd. Alle leverbare benzinemotoren zijn voorzien van mild-hybride- of plug in-hybridetechniek. De Hybrid 136 is voorzien van dezelfde aandrijflijn als de vorige Hybrid 136 en haalt 100 kW (136 pk) uit een 1,2-liter driecilinder voorzien van mild-hybridetechniek. De Hybrid 145 heeft dezelfde aandrijflijn, maar haalt hier 107 kW (145 pk) uit. De Hybrid 195 is voorzien van een 1,6-liter viercilinder, voorzien van plug in-hybridetechniek. Gecombineerd komt deze aandrijflijn tot 144 kW (195 pk). De Hybrid 195 kan maximaal 82 kilometer volledig elektrisch rijden.
Een Peugeot 5008 hybride is standaard voorzien van een automatische versnellingsbak.
De tweede generatie 5008 hybride is leverbaar in drie uitrustingsniveaus. Het instapmodel is de Active Pack Business, die standaard al uitgerust is met cruise control, parkeersensoren achter, een achteruitrijcamera, lichtmetalen velgen, ledverlichting, een digitaal instrumentarium en smartphone-integratie. Al vanaf het instapmodel is de 5008 leverbaar met 7 zitplaatsen en zijn de stoelen op de tweede zitrij in lengte verschuifbaar. Daarna volgt de Allure Pack Business, die als extra’s grotere lichtmetalen velgen, chromen details en navigatie heeft. De GT heeft daarbovenop parkeersensoren vóór, adaptieve cruise control en een sportief uiterlijk en interieur met zwarte details heeft.
De derde generatie 5008 hybride is er in twee uitrustingsniveaus. Het instapmodel is de Allure, die standaard al voorzien is van opties zoals ledverlichting, een digitaal instrumentarium, parkeersensoren achter, een achteruitrijcamera, automatische airconditioning, lichtmetalen velgen, smartphone-integratie, een derde zitrij en verschuifbare stoelen op de tweede zitrij. De GT voegt hier navigatie, adaptieve cruise control, parkeersensoren vóór, andere lichtmetalen velgen, een elektrische achterklep, stuurwielverwarming en een sportief uiterlijk en interieur met zwarte details aan toe.
De tweede generatie 5008 hybride is leverbaar vanaf 47.370 euro voor de Active Pack Business. De Allure Pack Business kost minimaal 48.320 euro, de sportieve GT mag mee vanaf 50.330 euro.
De derde generatie 5008 hybride is leverbaar vanaf 47.870 euro voor de Allure in Hybrid 145-uitvoering. De GT met deze motor is er vanaf 51.970 euro. De plug in-hybride Hybrid 195 is er vanaf 48.920 euro voor de Allure en 53.020 euro voor de GT. De Hybrid 136 is niet meer nieuw te bestellen.
Een tweedehands 5008 hybride is er vanaf zo’n 34.000 euro voor modellen van de tweede generatie 5008 in Allure Pack Business-uitvoering met nog geen 50.000 kilometer op de teller. Een derde generatie 5008 is er ook al als hybride occasion: prijzen beginnen bij zo’n 40.000 euro voor Hybrid 136-modellen in Allure-uitvoering met nog geen 20.000 kilometer op de teller. De Hybrid 145 begint bij zo’n 45.000 euro, de Hybrid 195 kost minimaal 57.000 euro. Er zitten ook veel nieuwe 5008 hybrides tussen het aanbod, deze zijn wat duurder dan de tweedehands exemplaren.