We hebben 0 motoren voor je gevonden

Alle occasions inclusief BOVAG Garantie, Omruilgarantie, Afleverbeurt en 40-Puntencheck

Suzuki
Basisgegevens
Motorinhoud
Vermogen
Acceleratie (0-100 km/u)
Topsnelheid
Eigenschappen
Garantie & zekerheden
Kleur
Opties
Overige filters

Niks gevonden?
Pas je wensen aan.

Suzuki GSX-R 750 occasions en nieuwe motoren

Suzuki gebruikt de letters GSX al sinds 1980 voor een deel van hun viertakt motorfietsen. De sportieve GSX-R 750 familie is een enorm lange periode op de markt geweest. Al die tijd werd de motor regelmatig aangepast en verbeterd om de strijd met de concurrentie aan te kunnen. Ooit waren de 750cc-motorfietsen de top van de sportieve markt. In de loop der jaren verschoof dit naar modellen met meer cilinderinhoud. Alles moest zwaarder worden in de race naar de meeste pk’s. Suzuki deed daar ook aan mee, maar is al die tijd ook de GSX-R 750 blijven maken. Uit het aantal jaren dat deze succesvol bleef in de verkoopcijfers blijkt dat zij hierin gelijk hadden.

GSX-R 750

De Suzuki GSX-R 750 is tussen 1985 en 2017 gemaakt. Weinig modellen kunnen bogen op zo’n lange succesvolle productietijd. Het is ondoenlijk om alle wijzigingen en verbeteringen op te noemen in dit artikel, maar een kleine opsomming van de grootste veranderingen kan hier niet onbenoemd blijven. De eerste generatie was vormgegeven als de Suzuki Endurance-racer, zoals op Le Mans bestaat uit lucht-en-olie-gekoelde modellen die tussen 1985 en 1992 werden gemaakt. Vrijwel ieder jaar werden er wijzigingen toegepast aan het frame, de vering, het motorblok en het uiterlijk. In 1990 stapte men bijvoorbeeld af van de vier-in-twee en werd er voortaan een enkele uitlaatdemper gemonteerd.

Grote vernieuwingen

Vanaf 1992 werden alle GSX-R 750 motoren met vloeistofkoeling uitgebracht. Andere belangrijke wijzigingen vanaf 1996 waren het nieuwe twin-spar frame en de SRAD-luchtinlaten. Het nieuwe motorblok werd met behulp van magnesium onderdelen 20 kilo lichter gemaakt en tegelijkertijd kreeg het een vermogen van 128 pk. Hoewel de naam gelijk is gebleven stond hier feitelijk een compleet nieuwe motor.

Hoogtepunt

Vanaf 1998 werden de SRAD-modellen geïntroduceerd. Het eerste model zette de toon met 134 pk aan vermogen en brandstofinjectie. In de jaren hierna werden er steeds kleine verbeteringen uitgevoerd, totdat in 2004 een hoogtepunt bereikt werd met de GSX-R 750 K4. Dit is een van de lichtste en sterkste GSX-R-modellen ooit. Met slechts 163 kilo (droog) gewicht en een vermogen van 147 pk was dit een echte racemotor voor op de weg. In de jaren hierna, tot aan het einde in 2017, werd de GSX-R 750 langzaamaan steeds wat zwaarder en docieler. De laatste versie uit 2017 was 194 kilogram zwaar met net geen 128 pk aan vermogen. Het model was veranderd van een rank jachtluipaard in een drafpaard, nog steeds pittig maar minder extreem. Nog steeds sportief, maar inmiddels bijna een allemansvriend.

Concurrentie

Afgezien van de Kawasaki Ninja 750 of ZX-7R is het lastig om vergelijkingsmateriaal te vinden. Toch zou je voor een enigszins vergelijkbare ervaring kunnen kijken naar de Honda Fireblade en de VFR, bij Yamaha naar de R1 en R6. Wie liever een tweecilinder heeft kan bijvoorbeeld de Suzuki TL1000R bekijken en de Ducati 848 of 899 Panigale. Keuze genoeg dus, en al deze modellen kun je ook op Gashendel.nl terugvinden als occasions.

Jouw tweedehands Suzuki GSX-R 750 op viaBOVAG.nl

Uit het bovenstaande is duidelijk dat de GSX-R 750 in veel verschillende uitvoeringen is uitgebracht. Kijk dus goed na of het gekozen model ook overeenkomt met de fabrieksopgave per jaar en natuurlijk ook met jouw verwachtingen. Welke tweedehands Suzuki GSX-R 750 motorfiets je ook kiest, op viaBOVAG.nl zul je zeker voldoende exemplaren te koop vinden.

De zekerheden van viaBOVAG.nl

De zekerheden van viaBOVAG.nl

BOVAG Garantie
BOVAG Omruilgarantie
BOVAG Afleverbeurt
BOVAG 40-Puntencheck
Heldere all-in prijzen