Energica EsseEsse9+ 21.5 kWh

Motorinhoud
Onbekend
Vermogen
117pk (86kw)
Kilometerstand
10 km
Categorie
Naked
Bouwjaar
2022
Staat
Nieuw

Algemeen

Merk Energica
Model EVA
Kilometerstand 10 km
Bouwjaar 2022
Categorie Naked
Geschikt voor A rijbewijs
Soort voertuig Motor
Nieuw of occasion Nieuw

Techniek

Transmissie Automaat
Vermogen 117pk (86kw)

Uiterlijk

Kleur Groen
Fabriekskleur Riviera Green

Verbruik en milieu

Brandstof Elektriciteit

Geschiedenis

Voertuig heeft schadeverleden Nee

Financieel

Prijs € 27.944,-
Inclusief BPM Ja
Wegenbelasting (gemiddeld per maand) € 0,-
BTW/marge BTW
Bijtellingspercentage 0 %

Garanties

BOVAG Garantie 12 maanden

Overige

Onderhoudsboekjes aanwezig Nee

Toelichting aanbieder

Nieuw: Ja
Garantielabel: BOVAG Garantie

Energica EsseEsse9 

Liefhebbers van Italië zullen deze naam meteen herkennen als de Via Emilia, de hoofdweg dwars door de Motor Valley. De Via Emilia, één van de oudste wegen in Italië, werd gebouwd door de consul Marcus Aemilius Lepidus in 187 v.C. om de steden Rimini met Piacenza te verbinden. Het derde Energica-model belichaamt de diepe verbondenheid met de geschiedenis en cultuur van dit gebied: innovatie vermengd met de rijke motortraditie van de historische streek Emilia. De old school Energica is dan ook een onverschrokken, temperamentvolle en integere motorfiets met in het oog springende structurele onderdelen. De Eva EsseEsse9 is gebaseerd op de eerste motorfietsen en is voorzien van een klassiek zacht aanvoelend zadel en een volledig led-koplamp met DRL: een ovale lamp en een precisie structurele gefreesde aluminium kroon. De Eva EsseEsse9 is de eerste motorfiets ter wereld met dit type koplamp. Het motorconcept is volledig bestudeerd door de designafdeling van Energica en de ontwerpers hebben gekozen voor een compromisloze materiaalkeuze. Het structurele gefreesde aluminium, zelfs het gebogen, genagelde en geanodiseerde aluminium plaatmateriaal: niets wordt aan het zicht onttrokken, integendeel. Zo komen de lijnen en oppervlakken perfect tot uiting. Vooruitgang en mens vinden in Eva EsseEsse9 wat ze altijd al zochten: technologie en passie. 
 
Prestaties.
De elektromotor heeft een piek van 86 kW of 117 PK en 200 NM. Het continue vermogen is  80 kW.

Rijmodi
Er zijn 4 instelbare motormappings;
* Eco
* Regen
* Standaard
* Sport

Regeneratie
De motor heeft een instelbare motorrem of regeneratie. De opgewekte energie wordt teruggevoerd naar accupakket. De volgende modi zijn aanwezig:
* Off
* Low
* Medium
* High

Parkassistent
Via de startknop is eenvoudig de parkassistance te activeren, hiermee manouvreer je eenvoudige de motor met aangepaste snelheid voor een achteruit. Je bepaald met de gashandel de snelheid.
* R (Achteruit, max 2,4 km/u)
* F (Voorwaarts, max 2,4 km/h


 Actieradius
De actieradius is altijd afhankelijk van diverse factoren. Deze Energica heeft een accu van 21.5 kWh. Op de snelweg is actieradius lager dan in de stad. Ook het weer (wind en temperatuur) hebben invloed op de actieradius. Om grote afstanden af te leggen is de combinatie van actieradius en laadsnelheid belangrijk. 

Deze motor heeft bij normaal gebruik een actieradius tot:
* 420 km in de stad
* 198 km buitenstedelijk
* 246 km bij gemiddeld gebruik


 Deze Energica EsseEsse9+ heeft de EMCE Motor, 
Een belangrijke stap vooruit in de elektrische aandrijving van motorfietsen. EMCE is een volledig nieuwe HSM-motor en -omvormer en is exclusief ontwikkeld door Energica en Mavel.

De motor en omvormer delen nu samen een vloeistofkoelsysteem. Dit heeft geresulteerd in een eenvoudiger en effectiever ontwerp van kleinere afmetingen en betere thermische efficiëntie. De rijders zullen er de voordelen echt van op prijs stellen: lichter gewicht en lager zwaartepunt voor meer wendbaarheid; hogere piekprestaties; grotere actieradius, vooral bij hogere snelheden; en aanzienlijk minder onderhoudsintervallen.
ADAPTIVE CONTROL
Omdat de motor en omvormer in tandem worden ontwikkeld, kan de omvormer Adaptive Control bieden.
Dit betekent dat hij in staat is om keer op keer de juiste regelparameters te selecteren: het door het voertuig vereiste koppel, het motortoerental, de bedrijfsmodus van het systeem, de temperatuur en andere factoren die de bedrijfsstatus van de aandrijflijn bepalen. Adaptive Control zorgt ervoor dat de omvormer het systeem altijd zo efficiënt mogelijk kan bedienen en tegelijkertijd zal het de bedrijfsgrenzen van het systeem zelf uitbreiden.

Gewicht
Ondanks een betere thermische efficiëntie en meer vermogen zijn de motor en omvormer 10 kg (22 lb.) lichter dan die van ons vorige ontwerp, met een vermindering van het EVA EsseEsse9+ gewicht tot 256 kg (564,4 lbs.). De wegligging van de motorfiets is verbeterd omdat het kleinere formaat ook voor een lagere massatraagheid van de motor zorgt..

Vermogen
Het continue vermogen van de motor is nu iets hoger met 109 Pk/80 kW, maar het piekvermogen schiet omhoog naar 117 Pk/86 kW. Combineer dit met de verbeterde acceleratie van de RS-versie en je hebt veruit de beste prestaties van alle elektrische motorfietsen

Actieradius
Gewichtsvermindering helpt bij elke snelheid, maar het werkelijke voordeel is de grotere actieradius bij hogere snelheden op de snelweg dankzij de verbeterde efficiëntie voor lagere bedrijfstemperaturen van de nieuwe ECME-motor. Bij lagere snelheden neemt de actieradius van 5% tot 10% toe, afhankelijk van de rijstijl. Grandioos nieuws voor kilometervreters.

Onderhoud
Onze motorfietsen hebben nu al veel minder onderhoud nodig dan motorfietsen met een verbrandingsmotor, maar tot dusverre moest de transmissie-/motorolie om de 10.000 km/6.000 mijl worden ververst. Nu niet meer. De transmissieolie hoeft nu nog maar om de 30.000 km/18.600 mijl en die van de koelvloeistof van de motor/omvormer om de 45.000 km/28.000 mijl te worden ververst. Je kunt nu rijden en het (bijna) vergeten.

 
Laden
Deze motor kan thuis aan een stopcontact geladen worden. Ook kan deze motor aan publiek laadpalen geladen worden. Het DC Snelladen is standaard op elke Energica aanwezig.

Thuisladen
Voor het thuisladen ben je de meegeleverde thuislaadkabel nodig. Deze kabel heeft een normale stekker voor thuis en de type 2 (Mennekes) aansluiting die in de motor gestoken word

Publiek of AC Laden
De motor is geschikt voor het laden aan publieke laadpunten met een laadkabel. De laadkabel moet aan beide zijde voorzien zijn van een type 2 aansluiting. Dit zijn dezelfde kabels die ook door auto's gebruikt worden.

Snelladen
Deze motor ondersteunt DC snelladen, via CCS. De standaard voor snelladen die ook door elektrische auto's gebruikt wordt.
De kabels hangen bij de snelladers aan de laappalen en hiermee kan je met 6,7 km per minuut laden. Dat komt neer op 400 km/u!
 Fiscale voordelen van een elektrische motorfiets.
Een elektrische motorfiets heeft naast het prettige rijden ook nog een aantal fiscale (belasting) voordelen. Dit bestaat uit een aantal subsidies en of vrijstellingen. De hieronder genoemde voordelen zijn landelijk van toepassing. Wij adviseren ook om te informeren bij uw lokale provincie of gemeente. Mogelijk zijn er nog extra subsidies om over te stappen op een elektrische tweewieler.
Motorrijtuigenbelasting (Wegenbelasting)

Onze overheid heeft volledig elektrische voertuigen en dus ook motorfietsen vrijgesteld van de wegenbelasting of MRB.
BPM (Belasting van Personenauto's en Motorrijwielen)

Volledig elektrische motorfietsen zijn ook vrijgesteld van de BPM.
Lokale subsidies

Lokale gemeenten of overheden dragen bij aan de transitie door lokale stimulansen. Deze worden verzameld op Nederland Elektrisch.
Ondernemersvoordelen

De ondernemer heeft naast de bovenstaande voordelen nog een aantal andere voordelen. Omdat deze kosten vanuit uw bruto winst (of loonbelasting bij deeltijd ondernemer en werknemer) betaald worden, betaalt u ook nog eens minder inkomstenbelasting. De volgende voordelen zijn van toepassing op een elektrische motorfiets.
Geen bijtelling over cataloguswaarde
BTW-Aftrekbaar (21 %)
KIA (Kleinschaligheid Investeringsaftrek 28%) 
 
Bike-Barn
Deze motor staat In het midden van Nederland bij Bike Barn. 

Jouw motor experience center in midden Nederland. Als officieel dealer van ENERGICA, hét snelste merk uit Italië voor elektrische motoren, bieden we je heel veel motorplezier. Ontmoet ons team dat graag de passie voor motorlifestyle en de techniek van morgen met je deelt. Of het nu om de aanschaf of verhuur van jouw favoriete model motorfiets gaat of het onderhoud van je Indian of ENERGICA, je vindt het bij BIKE-BARN.

Graag tot ziens bij Bike-Barn!

BIKE-BARN
Kapelhoek 18,
3833 BW Leusden

+31 85 401 77 94 

info@bike-barn.nl
www.bike-barn.nl

Accessoires:
Diverse optie mogelijk, zoals Koffer, Scherm, tanktas, handvatverwarming etc.

BOVAG 40-Puntencheck
  • Goed bevonden op 40 essentiële punten
  • Zoals ketting, accu en remmen
  • Uitgevoerd door een BOVAG-vakman

Jouw inruilwaarde weten?

Inruilwaarde auto berekenen op viaBOVAG.nl

Vul je kenteken in en vraag aan

De helpende hand van rijdend Nederland
27.944,-
Deze Energica staat bij: Electric Motorcycles Nederland

Olgerweg 2-a, 9723ED, Groningen

4,8
De helpende hand van rijdend Nederland
Jouw zekerheden
12 maanden BOVAG Garantie
BOVAG 40-Puntencheck
BOVAG Afleverbeurt
Let opgeen omruilgarantie

Hoe kunnen we je helpen?

viaBOVAG.nl verwerkt je persoonsgegevens om je aanvraag zo goed mogelijk bij de aanbieder te brengen. Lees hier meer over in ons privacy statement.

Pak jouw All-in Deal

Energica EsseEsse9+ 21.5 kWh

  • 12 maanden BOVAG Garantie
  • BOVAG 40-Puntencheck
  • BOVAG Afleverbeurt
  • Heldere all-in prijs
27.944,- De helpende hand van rijdend Nederland
Ik heb tóch nog een vraag
De zekerheden van viaBOVAG.nl

De zekerheden van viaBOVAG.nl

Ons totale aanbod

Energica EVA Motor Naked Automatisch Groen 2022 bij viaBOVAG.nl
Energica EsseEsse9+ 21.5 kWh
2022 | 10km
27.944,-