Carrosserievorm: Bestelauto
Modeljaar: 2024
Lengte/hoogte: L2H2
Emissieklasse: Euro 6d-TEMP
Motorrijtuigenbelasting: € 193 per kwartaal
Leaseprijs: € 686 p/m (financial lease, 60 maanden); informeer naar de mogelijkheden en voorwaarden
Offerte?
BPM betalen
Vanaf 1 januari 2025 moeten ondernemers Belasting Personenauto’s en Motorrijwielen (bpm) betalen voor hun bestelwagens. En dit heeft grote financiële gevolgen voor de ondernemers, want de vrijstelling vervalt. Dat gaat in de nabije toekomst dus een bedrag van € 66,91 per gram CO2 worden. Daarmee wordt een gemiddelde bedrijfsauto zo’n € 12.000 duurder!
Schaf daarom nu nog een nieuwe bedrijfswagen aan en profiteer van de bestaande vrijstelling. Zo voorkom je extra kosten. Bovendien biedt een nieuwe bedrijfswagen geavanceerde technologieën en een lagere CO2-uitstoot. Wacht niet langer en onderneem nu actie om jouw bedrijfswagen te vernieuwen en verrassingen te vermijden!
Renault heeft sinds 1980 al meer dan drie miljoen exemplaren van de Master verkocht. Die zijn allemaal geproduceerd in Batilly, nabij Metz in het oosten van Frankrijk. Met zijn rijke geschiedenis en het succes dat al veertig jaar voortduurt, staat de Master in Europa al geruime tijd aan de top in zijn segment. Het model wordt ook buiten Europa verkocht, wereldwijd zelfs in meer dan vijftig landen, onder meer in Zuid-Amerika (sinds 1990). De vierde generatie van de Renault Master bezit alle eigenschappen om het decennialange succes onverstoord voort te zetten.
DE CABINE DIENT OOK ALS EEN VOLWAARDIGE WERKPLEK
“Bij de ontwikkeling van de nieuwe Renault Master stelden we de klant – en het vereenvoudigen van hun dagelijks leven – centraal in alles wat we deden. We zijn pas gestopt toen we zeker wisten dat de nieuwe Master kan dienen als praktische, comfortabele werkplek van hoge kwaliteit.”
– Louis Morasse, design director LCV-range bij Renault
Het kwalitatief hoogstaande interieur van de nieuwe Renault Master is van dezelfde klasse als dat van een personenauto. Het S-vormige dashboard draagt bij aan de ruimtelijkheid van het interieur. De materialen zijn stijlvol en het 10-inch beeldscherm – dat op alle uitvoeringen standaard is – draagt bij aan een visueel aantrekkelijk geheel. Het stuurwiel is afkomstig uit de personenauto’s van Renault, terwijl het stuurwiel in hoogte en diepte verstelbaar is voor de beste zithouding van iedere bestuurder. Bij de versies met een automatische transmissie zit de keuzehendel aan het stuurwiel, waardoor in de middenconsole nog meer ruimte is gecreëerd.
Met 135 liter opbergruimte – een toename van 25% – is de nieuwe Renault Master toonaangevend. Alles wat je nodig hebt, kun je in het dashboard kwijt: in een van de vele opbergvakken in het dashboard, in de bekerhouders, in de lades van het dashboardkastje, op de plank boven de voorruit en in twee opbergvakken in de portieren.
De nieuwe Renault Master transformeert moeiteloos in een kantoor op wielen. Wanneer de rugleuning van de middelste zitplaats wordt neergeklapt, ontstaat een werkblad. Aan de basis is een opbergvak voor een laptop gecreëerd en in het dashboard zijn USB-C poorten verwerkt voor het opladen van elektronische apparaten. Elk detail is ontworpen voor intensief dagelijks gebruik. De slijtvaste en robuuste TEP-bekleding op de hoeken van de zittingen zal zelfs na jaren intensief gebruik nog steeds als nieuw ogen, terwijl je er gemakkelijk overheen glijdt voor een moeiteloze in- en uitstap. Er is een ruim aanbod aan stoelvarianten, van geveerde tot individuele stoelen en meerdere typen banken (twee met stof bekleed en een met TEP).
EXTERIEURONTWERP: EEN KRACHTIGE EN ZELFVERZEKERDE PERSOONLIJKHEID
Louis Morasse: “De nieuwe Master heeft een krachtigere uitstraling door zijn imposante, rechtopstaande grille, horizontale LED-koplampen en robuuste bumpers. Samen met onze engineers hebben we gewerkt aan de kleinste details om een aantrekkelijk design te combineren met optimale prestaties en efficiëntie.”
Het aansprekende ontwerp geeft de Renault Master een krachtige persoonlijkheid en voegt een moderne uitstraling toe aan de dagelijkse werkzaamheden van elke professional. Het design is geboren om een nieuw hoofdstuk toe te voegen aan het succesverhaal van de bedrijfswagen. De Master straalt betrouwbaarheid, robuustheid en veiligheid uit. Zijn imponerende front vertelt veel over zijn flexibele eigenschappen. De voorzijde wordt gekenmerkt door het nieuwe merklogo van Renault en de extra grote full-LED-koplampen in een opvallende C-vorm rond de grille. Een U-vormige lijst onder de grille kan worden uitgevoerd in matzwart of, bij de duurdere uitvoeringen, in carrosseriekleur. Klanten hebben keuze uit zeven verschillende standaardkleuren en meer dan 300 speciaal samengestelde tinten.
De proporties zijn nauwgezet verfijnd om bij iedere carrosserievorm de juiste balans te vinden. De achterzijde is smaller geworden ter verbetering van de stroomlijn, terwijl de laadopening toch bovengemiddeld breed is gebleven. De achterruit is asymmetrisch van vorm – kenmerkend voor de Master – en de achterlichten hebben dezelfde karakteristieke C-vorm als de koplampen.
Er is veel aandacht uitgegaan naar de beleving van kwaliteit en robuustheid. Doordat bijvoorbeeld elk zijpaneel uit een enkel deel bestaat, oogt de nieuwe Master extra robuust – met name de langere versies – en is een hogere stijfheid bereikt zodat de carrosserie minder tordeert. Ook in de laadruimte is de kwaliteitsbeleving tot in het kleinste detail verbeterd.
HET AEROVAN-DESIGN VERLAAGT HET ENERGIEVERBRUIK
Dankzij de vele inspanningen op het gebied van aerodynamica loopt de nieuwe Renault Master voorop op het gebied van efficiëntie. Zijn luchtweerstandscoëfficiënt is met 20% verlaagd en ligt nu ver onder die van alle bestaande concurrenten. Zelfs het kleinste detail heeft geholpen: de motorkap is korter, de voorruit is verder naar voren en hoger gepositioneerd, de buitenspiegels hebben een betere stroomlijn, in de bumper zitten luchtgeleiders, de daklijn heeft een beter gestroomlijnde vorm en de achterzijde is smaller. De betere aerodynamica heeft tevens het akoestisch comfort in de cabine verbeterd.
Doordat de Renault Master te groot is voor tests in de windtunnel in Saint-Cyr, werd de aerodynamische ontwikkeling gedaan met modellen op een schaal van 83%. Vervolgens zijn de bedrijfswagens op ware grootte getest in een windtunnel waarin normaliter vliegtuigen worden getest. De verbeteringen op aerodynamisch gebied hebben significante gevolgen. Zo stoot de nieuwe Renault Master 39 gram minder CO2 per kilometer uit en blijft de uitstoot steken onder de 200 g/km. Bij de elektrisch aangedreven versies is een verbruikswinst van 20% geboekt in vergelijking met de huidige Master.
Voor vragen over de auto, de prijs of proefrit.
Deze Renault staat bij:
Zeeuw & Zeeuw Renault DelftExportweg , 2, 2645ED, Delfgauw
Vul je kenteken in en vraag aan